Supertusingar igen

2013-03-0619:58:24
Tog mig en runda direkt efter jobb med sikte på supertusingar igen. Hade uppdaterat passet på klockan så det blev 10 min uppvärming istället för 15, 6 supertusingar istället för 10 och avslutar med 5 min nedjogg istället för 15. Blev mycket bättre. Varmt ute så tog bara vindtäta byxor på mig och det räckte gott. Ja, skor och tröjor också självfallet men om värmen är lika nästa gång kan jag nog skippa en tröja också.
 
Passet gick bra, kändes iofs som pulsen inte tog så hårt som den borde utan det var mer benen som blev trötta. Jämförde passet efteråt med mitt förra pass med supertusingar och kan se att jag startade hårdare än förra gången och tappade senare i tempo på intervallerna. Men blev starkare i slutet och slutade på nästan identisk slutresultat, bara 20 sekunder snabbare och 1 sekund snabbare i tempo. Men kollar man på pulsen så hade den gått ner lite sen sist. Medel 173 sist och 167 nu samt maxpuls på 188 sist och nere på 183 nu. Hoppas det är en trend som håller i sig.
 
Nedan är jämförelse mellan passet idag, till vänster, och passet förra gången, till höger. Har fler rader med intervaller men tyckte att detta räckte för att få en överblick.
 

Kommentarer
Postat av: Saras Träningsblogg

Gött jobbat!! Är det med Garminklocka du gör passen? Har en garmin 210 och vet att man kan göra intervaller med den men inte satt mig in i detta än :)

Svar: Tackar! Japp. Kan man väl säga. Direkt på klockan tror jag att du kan fixa ett enklare intervallspass. Du kan välja uppjogg/nedjogg som du avslutar själv med att trycka på LAP knappen. Så kan du sätta in antalet intervaller, om de ska vara på tid eller distans samt vilan mellan. Ett enklare rätt så straight forward intervallspass. Var tvungen att kolla möjliga funktioner för 210:an och ser inte ut som du kan skapa mer avancerade pass och föra över till din klocka, utan det är de som du kan göra direkt i klockan som finns. Ta annars en titt, man vet aldrig, på connect.garmin.com. Skaffa ett konto om du inte redan har och där ska du kunna gå in på "Planera" och "Träningspass". Där kan man fixa mer klöddiga pass. Men vad jag kunde läsa ut från garmins produktsida så kan du fixa intervallspass på klockan men inte via Garmin Connect. Men lycka till med intervallerna, de är jobbiga men effektiva!
Pierre

2013-03-06 @ 20:41:44
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: saras träningsblogg

Tack för svaret. Jodå konto har jag haft länge och lägger in allt där. Bara inte satt mig in i hur man gör intervallet. Får kolla på detta och vad som är möjligt med min klocka :) tack igrn för svaret :)

2013-03-07 @ 12:26:22
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: saras träningsblogg

Tack för svaret. Jodå konto har jag haft länge och lägger in allt där. Bara inte satt mig in i hur man gör intervallet. Får kolla på detta och vad som är möjligt med min klocka :) tack igrn för svaret :)

Svar: Hoppas du får ihop något bra. =)
Pierre

2013-03-07 @ 12:26:28
URL: http://monch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0