Nödslakt?

2013-05-1510:00:00
Vaknade till morgonnyheterna 0530. Tänkte att ajg kände mig hyfsat pigg och det glädjer mig alltid när man på sistone alltid varit lite småseg. Lyssnade på nyheterna och därefter äntligen få en lugn morgon med lite frukost och fix innan gym. Så f*n heller. Det var nyheterna klockan 6 och nu var det långt efter. Hepp, nu blir det jäkt!
 
Men trots stress och lite sent på så blev det ändå en 40 min på gymmet. Började igen med chins och dips. Äntligen då klar med mina 300 för utmaningen så ännu en punkt jag kan checka av från listan. Chins är jag iallafall uppe med över en tredjedel nu men har nog inte råd att missa många fler pass på morgonen får då får jag intressanta dagar innan repet dras.
 
 
Därefter sket jag i att köra latsdrag utan sprang istället bort och körde lite axelrotationer och drag till hakan. Det var vid drag till hakan som något hände. Det högg till i bröstkorgen på mig och det kändes som allt tog ett steg åt något håll, uppåt (?) och tryckte på fel. Det kändes väldigt obehagligt men inte så farligt. Men valde ändå att avbryta där och gå över till core övningar istället. Ingen idé att riskera något här, jag pressar redan på med ryggen. Var ju lite stel och öm i bröstmusklerna vid simningen igår så kanske något med det?
 
Resten gick hyfsat. Fick äntligen tummen ur och fick lite träning till de raka magmusklerna. Sidorna ville inte, det högg till så fick hoppa den. Synd. Undrar om musklerna låst sig igen i ryggen? Kunde dock köra lite rygggresningar och sist innan dusch blev det strech av sätesmusklerna. Om det nu är de som jäklas så får jag väl göra något åt dem. Ont i rygg, ont i bröstkorgen, lättare besvär med knäna för tillfället.. har jag några alternativ förutom nödslakt?
 
 
Glömde handduken hemma också så fick duscha och torka mig med den lilla.. det gick bra, den är inte så liten som kanske låter men den räcker inte till så mycket mer.
 
Nu kommer jag dock till dagens specialare. Bara nyligen för en 30 min sedan så gjorde jag uppenbarligen något som låste hela bröstkorgen på mig. Som att precis allt krampade ihop och spänner. Det trycker mot revbenen och jag går med en fantastisk men ansträngd hållning. Det är sjukt obehagligt så om någon har någon som helst idé vad som hänt och vad jag kan göra åt det så tas det emot väldigt tacksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0