Vinner över nacken!

2013-05-2514:53:47
Igår morse fick jag lite ont i nacken. Det spände och kändes som en semi-nackspärr. Den blev värre och värre under dagen och på eftermiddagen hade jag lite svårt att röra huvudet så som jag önskade. Så istället för att köra på under mitt lilla besök på gymmet efter jobb blev det istället 32 minuter på crosstrainern med ett gammalt avsnitt av Masterchef Sverige på tv:n. Armarna och axlarna hade även de velat vara med i leken och börjat ömma rejält så en stund på crosstrainern skulle nog mjuka upp lite muskler och leder.
 
Det gjorde det.. brände bort lite kalorier när jag ändå var i farten men nacken kvarstod som segrare. Som en arg geting i ett glas satt spänningen kvar i nacken och hindrade mig från någon form av akrobatik. På nedanplan sprang glada och kanske även någon trött bitter person runt i ett cirkelpass av djävulsk proportion. Verkade skitkul och man kanske ska vara med nästa gång. Men lite restriktion för eventuella stop från ryggen då. Men jag tittade förnöjt på när de andra slet och tog själv tag i lite rygg och mag övningar innan det var dags att packa ihop för veckoshopping av mat och gott.
 
 
Kvällen fortsatte sedan med att nacken vann mer mark och kände mig hyfsat handikappad när man säckar ihop i soffan och inte kan ta sig upp. Nacken och ryggen samverkar och konspirerar mot mig. Måste sett skitkul ut. Natten fick jag inte sova mycket heller. Försökte avhjälpa med både varm vetekudde och voltaren men inget hjälpte. Men idag är det bättre. Det har börjat släppa och jag har god hopp om att det kommer gå utmärkt för en cykeltur ikväll om det blir av samt även att jag ska kunna haka på att springa imorgon med de andra. Har läkt fint på stortån efter mina burpees så springa långt och lugnt imorgon ser jag mycket fram emot. Dags att ta tag i det här så jag kan se hyfsat ordentlig ut i ett mer kroppsnära tri-linne till augusti. Vill ju inte se helt slafsig ut när man cyklar med Freja. Måste matcha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0