Mer serier i poolen, tack!

2012-08-2121:01:00
Dag två, började desto segare. Lite lätt energilös efter gårdagens lilla träning och jag sov gott fram till nästan 10 på morgonen. Vaknade seg och lite trött i musklerna. Men springa skall det bli. Har ett par nya löparskor så dessa kortare rundor är perfekta för att justera lite i snörningen för att få det rätt. De satt lite väl tajt om foten så efter någon km så började kännas tajt då fötterna svullnat lite. Men börjar bli betydligt bättre.
 
Sent kom man ut, vädret var dock behagligare än dagen innan så det gick utan att svettas sönder och samman. Glömde dock äta frukost när jag kom hem så det blev brunsch efter dusch och allmänt vilande/fixande hemma. Såg även att rundan var 5,7 km så liten editering där. Mycket viktigt för statistikfanatiker som mig.
 
 
På eftermiddagen blev det att bege sig ner till närmsta bassäng. En liten plasksak med 4 banor som idag var rätt så tom förutom två familjer med barn som lärde sig simma (tog upp en bana) samt 3 långsamma njutningssimmare av äldre modell som lyckades ta upp resten av banorna. Ville inte in och tränga mig så simmade lugnt efter men det var inte ens möjligt att komma ner till deras tempo. Lyckan var total när jag såg en av dem bege sig upp ur vattnet och jag kunde äntligen simma i egen takt. Det blev crawl, det blev bröstsim (som inte går så bra för mig) och det blev både med och utan paddlar. De är underbara att simma med. Bra träning för musklerna och gör det roligare att simma. Ett måste att ha med sig på träningen enligt mig. Det finns massor på marknaden och i olika storlekar, är du ovan att simma så ta mindre då de ger en del påfrestning på musklerna. De ger bra styrketräning i vattnet samt teknikövning, du känner när du sätter ner handen fel. Så klart värt någon liten peng för vill minnas att de inte är alltför dyra. Dessa tror jag är medium, av märke Speedo och de köptes på Wiggle tillsammans med en laddning andra grejer förra sommaren. Men som sagt, finns alla möjliga ute, har läst tester om de också så det är bara att leta sig fram efter ett par som verkar passa en själv.
 
Men efter en 40 minuter började jag bli uttråkad. Jag var helt ensam i bassängen vilket borde vara trevligt men att simma fram och tillbaka.. om de kunde få en bildskärm under ytan i botten så man kunde titta på någon serie samtidigt vore det super! Efter timmen gav jag upp och begav mig in mot bastun efter 80 vändor i bassängen. Även bastun tråkade ut mig. Jag har nog något mot att bara sitta still.. Nästa gång blir det nog öppen vatten simning, det är lite roligare, mer miljö att njuta av och inte så kort och massa vändor fram och tillbaka.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

JAg är så fruuuktansvärt dålig på å simma å det är sååå tråkigt, precis som du säger :P

Svar: Fåt man upp tekniken är det lite roligare, speciellt om man kanske är fler om det. Du får träna teknik lite ;)
Pierre

2012-08-23 @ 14:54:42
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0