Första passet för säsongen

2012-12-1615:47:00
Ännu en helg med julmat och gott sällskap! Så idag söndag är jag aktiv men hemma, pysslat, tvättar, plockar och tar lite hand om en själv! Men igår morse lyckades man komma iväg ut på ett första skidpass för året, precis såhär innan all snö försvinner.
 
0830 var det samling för mig och två vänner på den lokala golfbanan inte alltför långt härifrån och det blev en timme ute med både behaglig temperatur, regn och lite hagel. Hoppas det kommer mer snö snart så man kan komma ut igen. Utan någon direkt press på att prestera inför en tävling var det behagligt att vara åka runt och njuta.
 
Det är alltid svårt med klädsel när det är runt nollan tycker jag men det blev nog bra med valet jag tog. Craft windstopper boxer. Varma och sköna. Ett merinoull underställ från Janus som är perfekt när man motionerar. Håller värmen bra och transporterar bort fukten effektivt. Sedan ett par Craft längdskidsbyxor med lite isolering och vindtätt samt en tillhörande jacka. Kläder för längdskidåkning är lite bättre än exempelvis R90 stället jag alltid använde innan då det sitter lite tajtare (minder luftmotstånd) men är flexande så man kan ta ut tagen obehindrat. Men annars fungerar R90 ställ och annat liknande precis lika bra, bara man är rätt klädd. Sedan ett par handskar av modell Legend från Lill-sport och en mössa från Seger som jag spontanköpte i Mora detta året. Väldigt varmt klädd men tänkte att det skulle bli en del stopp och inte köra på för fullt, vilket det blev och det fungerade ypperligt.
 
 
Annars har jag oftat en mössa från Craft (det har hunnit bli en hel del inköpt av deras kläder) som är tjockare om mössans bas, så det blir som ett pannband och sedan tunnare tyg ovanpå så det isolerar lite men släpper iväg en hel del värme så man inte blir alltför varm och svettig om huvudet. Det är riktigt trevligt de när man är ute och kör länge.

Kommentarer
Postat av: felicia

golf?? nu på vintern? :S

sv:tack så mkt :)

Svar: Haha, ja... vi åkte längdskidor.. men börjar själv undra om jag faktiskt skrev ut det egentligen. =)
Pierre

2012-12-17 @ 17:26:35
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0