Härdrocks spinning och morgonpass!

2012-12-0310:22:22
I lördags blev det spontant inhopp på spinning. Efter ett av morgonpassen i veckan såg jag reklam för ett extra spinningpass på lördags morgon vid 0930 med tema Hård Rock! Skitkul! Äntligen lite schysst musik att träna till så jag hakade på. Det blev 55 min spinning till Pantera, Metallica, Marilyn Manson, Kiss, Ozzy Osbourne och många fler. Riktigt najs. Kroppen däremot var inte lika glad och det kändes att man inte varit på någon form av cykel på ett bra tag. Men det  var bara att bita ihop och göra det bästa av det och försöka att ha ett bra pass. Inte ta ut sig för mycket då knäna var lite lätt tjuriga. Men kul och bra start på lördagsmorgonen.
 
Sedan fortsatte helgen med festligheter med vänner samt en hel del julfix och pyssel hemma under söndagen. Julbak, utsmyckning och annat i julens tecken såhär första advent med första riktiga snö ute. En perfekt söndag!
 
Så, måndag morgon och tillbaka på gymmet strax efter öppning. Det  var lite tidspressat idag såblev bara 3 min på crosstrainern som uppvärmning. Men jag blev varm i kroppen, det kändes bra hela passet igenom därefter och då jag inte blev väldigt varm och svettades slapp jag att svettas okontrollerat under hela morgonen som jag annars kan göra, vilket kändes riktigt skönt. Jag har en kropp som mer än gärna svalkar ner sig så speciellt på spinning brukar cykeln nästan kunna simma iväg. Men bra morgonpass. Körde samma pass som tidigare. Började med bröstpress. Sedan kombinerade jag ihop bicepscurl, liggande tricepscurl och axellyft åt sidan till en övning så det sparade mig mycket tid. Därefter latsdrag, "stayin alive" (har fortfarande inte hittat ett namn för det, men letar) och sedan axelpress framåt. Det fanns fortfarande tid kvar så körde axelpress med hantlar så det blev till att köra slut på axlarna idag! Gött!
 
Funderar på att öka vikterna lite till nästa gång. Just nu går det bra, lugna kontrollerade rörelser men bra att chocka musklerna lite då och då, har hamnat... rättelse.. fastnat i samma viktspann tidigare utan att kunna ta mig ut så fortfarande kontrollerade rörelser utan att kasta med kroppen men ändå pressa musklerna mer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0