Funbeat Aquathlon

2012-09-0909:48:04

Jag är som tidigare nämnt medlem på träningssiten Funbeat där jag reggar all min träning samt följer och diskuterar i dess forum. Där finns en hel del inspirerande människor och roliga idéer, inslag och händelser. Förra året var det någon som införde en ”tävling” eller mer motivator kallad Funbeat Aquathlon på forumet. Lite längre namn men kortar av det så. Det innebär ingen tävling på någon specifik plats utan enbart en liten motivator för folk under vintern att fortsätta träna och prestera. Den kör de igång med även för i år och jag skrev upp mig direkt!

 

Helt enkelt att man reggar under en 6 månaders period under hösten/vintern sin bästa prestationstid för 1500 m simning samt 5 km löpning. Dessa tider slås sedan ihop till en tid som blir ditt resultat och sedan listas alla som är med samt deras resultat och då deras plats. Så man har 6 månader på sig att förbättra sina tider på simning samt löpning och därigenom kanske locka fram tävlingsinstinkten hos andra att försöka prestera lite bättre och försöka hamna så högt upp på listan som möjligt, gärna då första plats som självfallet är mitt mål!

 

Ingen våtdräkt eller så, så det blir till att leta upp en 50 m bassäng där man kan få simma fritt och sen bara ut och springa springa springa! Stora arrangemang i all ära men dessa är klockrena också då det möjliggör det för mig att träna när jag kan och verkligen få fram vad jag i bästa form kan vara kapabel till.  Det blir en skön passiv/aktiv träning/tävling för alla. Jag tycker det är klockrent och det kommer nog få mig att fortsätta försöka satsa på mer prestation under vintern och det kommer bli perfekt som sporre tillsammans med ett nytt och bra träningsupplägg genom den mörkare årstiden. Att träna på ett bra sätt, mer kvalitéspass och mer kontrollerat och däribland även ha denna "tävling" där man kan ha koll på sin utveckling och med denna sporra andra att bli bättre. Sweet!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Man kanske skulle ta å skaffa sig funbeat....

Svar: Japp, de tycker jag =D
Pierre

2012-09-18 @ 21:42:50
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0