Packlista Lidingöloppet

2012-09-2718:44:00

Här nedan följer min packlista som jag kör på när jag ska köra Lidingöloppet. Det är väl den enklaste av lopp att packa till då det inte behövs så mycket extra utrustning runtom men jag föredrar alltid att ha en packlista så jag vet att jag ändå inte glömmer något. Att ha med allt gör resan lite enklare och lite trevligare. Listan är vad jag använder så vill du låna så go ahead men se om det är något som behöver tas bort eller läggas till. Men kör du på detta har du mer än nog för att klara ett Lidingölopp.

 

Som du kanske också märkt så är det lite väl mycket energi och "skit" nerpackat. Hade jag haft en bättre träning, mer regelbunden och under några års tid så hade det inte behövts men nu är den dessvärre rätt så periodisk så då blir det lite extra energi. PreRace så laddar man upp kolhydratsdepåerna. Pastaladdning har jag övergett då jag egentligen anser att äter man en bra varierad kost så får man i sig rätt så bra med kolhydrater ändå. Men med lite extra laddning så känner man sig säker, god mat gör en glad och övrig energi ger en sjukt skön placeboeffekt om inte annat. En gel precis innan start och sedan resten i 5 delar under resan. 1 gel vid 10 km och sedan ½ Liquid vid 15, andra halvan vid 20, en halva till vid 24 och avslutar med sista slurken vid 27. Man blir trött mot slutet och energin kan ge energi men den psykologiska energin behövs också och lite oftare vid slutet gör att man spurtar på sista biten och håller tempot även om det kan kännas hårt.


Startbevis
Löparskor
Löparstrumpor
CalfGuards
Craft Boxer
Löpartights
Löpartröja - Tävling
Keps (Om det blir soligt och varmt, alt regnigt)
Garmin Klocka
Extra Säkerhetsnålar
Överdragsbyxor
Överdragströja
3 x PreRace (Kolhydratsladdning)
2 x Gel
2 x Liquid
Proteinåterhämtnings shake
Vattenflaska
Handduk
Dusch-artiklar
Jeans
Underkläder
T-shirt
Tröja
Jacka
Pengar
Mobil
Mobilladdare

Väska för inlämning (Gärna vattentät)

Vattentäta påsar

Tejp

Godis (Som belöning och för bilfärden)

Öronproppar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0