Backar och lera

2013-04-1621:10:57
Fantastiskt väder! Äntligen sol, vår och värme! Det var varmt, riktigt varmt.. så pass varmt att jag bestämde mig för att springa (iofs bestämt sedan tidigare) och även vågade visa mina bleka och lätt håriga ben för befolkningen!
 
Läste ett inlägg om backträning och blev inspirerad. Så jag bestämde mig i.. kan varit igår, att idag skulle jag springa iväg ner till St: Hans som om jag inte minns helt fel är en gammal soptipp som jag även nu fick lära mig bär smeknamnet Monte Composto.. humor. Så på med tightsen, hörlurar, armväska (heter det väl..) skorna hoppades in och med full utrustning tog jag en hyfsat lugn löptur iväg en 5,65 km bort till backarna och påbörjade mina intervaller. Från botten (inte hela vägen ner utan bara översta backen) och till toppen 10 gånger med höga knän och verkligen belasta allt på låren att trycka mig uppåt. Vaderna fick sitt också. Snabbt upp och sen gå ner med gå-vila så man ska orka prestera till fullo. Första 3 gick bra sedan fortsatte det gå bra alla 10 men man märkte när man närmade sig toppen att det började bli lite trött i låren.
 
 
Nästa gång kanske jag tar hela vägen nerifrån istället så får man gott om vila ner men framför allt 10 chanser att verkligen pumpa slut musklerna hela vägen mot toppen. Passade även på att justera lite lätt på skorna under vilan så nu är nog banden rätt placerade. Många som var ute och sprang bland backarna idag också, alltid folk som springer där. Eller har picknick på toppen och blir störda av alla löpare som springer upp och ner.. eller så stör de löparna.. inte bestämt mig än.
 
 
Men det var blött där. Geggigt. Fick leta mig upp varje gång för att hitta passager som inte var geggiga och ville tvinga mig direkt ner igen. Vattenpölar fanns det gott om, även dolda.. men de hittades! Haha, jag finner allt jag inte vill. Sura skor.. love it! Verkligen.
 
Efter backarna gick jag hela vägen ner och sen sprang jag hem igen. För första gången på länge började vaderna vilja krampa men det fick de självfallet inte. Men det är bra.. då har man utmanat dem iallafall lite idag. Kan de gott ha, de har haft det alldeles för bekvämt på sistone. Men det var trevligt med fint väder och ett pass med ett mål. Lockade ut en bra. Lite trött i benen fortfarande efter både söndag och imorse men det är bara att kämpa på, så trött är man inte att man inte kan springa lite, uppenbarligen. Nu får de dock vila lite till fredag då jag är upptagen fram till dess. Men då, om allt går som jag vill, ska det bli supertusingar igen!
 

Kommentarer
Postat av: felicia

sv: nej de e tyvärr inte övertid utan en "normal" dag i veckan.. alla dagar är inte så men många är tyvärr så inom denna branschen.. Alla timmar är inte AKTIVT jobb, utan man kan ha en håltimma på dan där du tränar själv men blir ofta långa dagar :S

Svar: jo, med lite håltimme för träning så gör det kanske inte så mycket. Det är ju en av de saker man vill hinna med efter jobb så då är iofs det avklarat! om man gillar träning så måste det vara hyfsat behagligt att under lite lediga tider bara strosa omkring bland vikter och maskiner och hoppa in i ett pass när tid ges. =)
Pierre

2013-04-17 @ 07:53:39
URL: http://tkhl.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0