Bara simma lite

2013-04-1114:18:00
Det var kallt imorse. Inte mer kyla.. ge upp nu. Give me some heat! Tur man blir varm när man trycker pedalen i botten.. om och om och om och om igen. De och peppen man får när man laddat upp och spurtar uppför den branta backen och i hög hastighet flyger förbi de andra som halv cyklar, halvt försöker att inte ramla åt sidan där de 50/50 cyklar/står stilla. Moahahaha, the power of things that gives me great power!
 
Dock lite sen till morgonsimpasset. Det var öppet och uppenbarligen redan folk i vattnet men det fanns plats för en till. Skippade paddlar och allt vad prylar man kan leka med förutom simglasögon och vatten. Ja och klockan då också. Inte glömma Garmin. Undrar om man kan döpa sin framtida unge till Garmin..
 
Planen denna morgon: Simma!
 
Så genialiskt att jag nästan får en tår i ögat. Men bara simma, utan spurter, utan teknikdelar utan bara simma och försöka få med det jag tränat på under senare tid och förhoppningvis bli snabbare. Siktade in mig på 1500 m. 1500 meter blev det.. även om klockan säger 1475 m och min uppskattning är att det nog mer ligger på 1500 +. De sista 500 m räknade jag antalet sträckor för att få ett hum om tiden tills jag var klar och skulle bege mig. Första 10 längderna räknade klockan med 8. Den missade två! Misstänker att den missat fler.. jag får nog återgå till att räkna själv också. Men det kommer ju ge jätteskum data om jag börjar editera på egen hand för distans för då stämmer inga andra siffror.. så får väl låta de gå och ha koll på det själv istället för total distans men genomsnittlig data som klockan visar borde ju ändå ge mig ett hum om hur det ligger till.
 
Men iallafall, passet blev på 1500 m på 35 min 33 sek. Snittar 2:16 min/100 m med 9 armtag per längd. Tiden innefattar även pauser då jag stannar vid varje längt lite kort och ibland lite längre, dricker vatten, passar in på de andra tränande så.. får väl ta tiden utomhus sen när man får större rundor att simma. Tror faktiskt att jag blivit effektivare på sistone. Roligt nog på exakt samma nivå som förra året. Fortfarande trött efter mina 1,5 km men får fortsätta med träningen så ska det nog bli bättre. Dessutom är det en jäkla skillnad sen utomhus med våtdräkt och utan stop var 25:e eller 50:e meter. Längtar! Så.. give me some heat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0