Behövs simmössa?

2013-04-1214:27:52
Ännu en morgon med simning på schemat. Egentligen ska det ju vara ett pass på gymmet men detta fungerade mycket bättre logistiskt sett. Cyklade ner till 50 meters bassängen och med dagens grandiösa plan. Simma. Återigen bara simma och göra det tekniskt bättre. 1500 m eller till klockan halv, vilket som än kom först. På plats passade jag även på att köpa ett armband för att ta mig in/ut ur byggnaden utan att stå och nöta kassa varje gång så sparar man lite tid. Förutom denna gång, shit det var omständigt. Så min plan började redan se ut som halv skulle komma först. Men fick mitt band och nu kan jag bara dra dit och slippa vänta.
 
Som sagt, simma simma simma i 50 meters bassäng och hinna med 1500 m. Dock blev det inte ritkigt som jag tänkt. Det var avspärrat i mitten så de hade 25 m banor istället.. meh.. ville ju bort från 25 så man inte  vänder för jämnan. Suck, aja, det går väl super. Tar den djupare delen längst bort så kanske man får ha egen bana, vilket jag fick.
 
Simmade på rätt bra. Var trött i slutet efter passet. Roterade på bra med kroppen, sträckte på armarna, sparkade låren och en gång per armtag, ner med huvudet och förhoppningsvis mjuka rörelser. Fick inte ihop mina 1500 utan det blev 1275 m på 28 min och 40 s. Men det kändes som det gick fortare än gårdagen och utan plattå att stå på så blev det betydligt mindre avbrott. 25:an jag annars simmar i.. det är inte 25 m. Kan det inte vara. Misstänkt det ett tag nu men har alltid glömt ta med min tumstock och ingen info har jag sett om det men det känns som kortare än det var idag.
 
Men ser ut som man ligger i samma fas som förra året innan tävling och då plaskade man på rätt så bra ute till havs med våtdräkt och allt. Så det ska nog gå bra det här. Mer träning och bättre teknik. 2 km simning ska kännas som ett lätt träningspass när augusti kommer!
 
Bråttom idag så ingen plåtning men något kul kan ni väl få titta på. Ser fram emot färska jordgubbar till sommaren med sol och värme så man kan simma utomhus istället! Har jag nämnt att jag vill ut och simma?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0