Dålig vätskebalans

2013-04-2513:33:39
Efter cykelrundan igår så kände jag mig fräsch och hyfsat pigg/alert ändå. Men efter middagen och halvliggandes på soffan så började ögonlocken kännas tunga och jag tror jag somnade till ett par gånger och då var det ändå någon timme kvar innan läggdags, brukar aldrig bli sådär slut så tidigt. Helt orkeslös. Blir väl de när man håller igång men vet inte om man kanske ska ha något litet i ökning på kolhyraterna ändå. Det fungerar att koppla bort dem till en viss gräns men om jag nu fortsätter att inte ta bort dem helt så får man försöka hänga med i förbrukningen så man inte kollapsar helt.
 
Visste inte om jag skulle vara lika trött som innan på morgonen men jag kom upp och iväg för simning. Trött men bestämd. 50 meters bassäng och gjorde som förra veckan, simmar fram och tillbaka ungefär 1,5 km och försöker tänka på att simma rätt. För lite gung (rotation) då jag glömde bort det lite då och då och simmade på som vanligt och troligen är rumpan nere i kaklet igen men annars gick det bra. Simmade med lugna armtag och avslappnad så var inte lika trött som jag annars varit när jag  var klar. Men gick tyvärr inte fortare denna gång. 1600 m på 35:34 som ger 2:16/100m. Det är 12 s mer per 100 m än sist. Men som sagt, drog lite mer i backen också så kan vara de och lite pauser för dricka. Men bara till att paddla på. På tal om paddla på tar jag nog med paddlarna nästa gång så man får lite motstånd också.
 
På ännu mer tal om saker, dricka. Jag försöker hålal en bra vätskebalans i kroppen och alltid ligga på en bra nivå så man inte behöver hetsdricka inför lopp. Men det går sådär uppenbarligen. Dricker lite väl lite. När jag simmade idag kände jag hur man snabbt blev törstig och även om man drack lite oftare så kände man sig snabbt törstig igen. Måste dricka mer om dagarna, speciellt när man motionerar ofta och man svettas mycket och blir av med större mängd vätska nästan dagligen.
 
Har lite halvt glömt det men går omkring vissa dagar med ett jättefint rött armband. In och ut-"kort" för simhallen. Låter den sitta på under dagen så jag inte glömmer/blir av med den någonstans under dagen så då ser man lite såhär modeinriktad ut!
 

Kommentarer
Postat av: Suzan

De bandet som vi instruktörer lånar när vi är där är svarta, antar att det röda ger inträde till simhallen också? =)

Svar: De svarta är låne och de har jag kört på ett tag men det tar sån tid varje morgon att visa sitt kort, de ska kolla att kontraktet gäller och det ska fixas och programmeras och ha sig så var lättare att skaffa ett "eget". Det röda är låne som man får ha mot deposit. Så går det lite effektivare om morrnarna. Så har jag även hört att jag klär i rött..
Pierre

2013-04-25 @ 16:45:01
URL: http://icanrestwhenimdead.com/
Postat av: Suzan

Haha, jag måste kolla om det finns i turkos som matchar Coach K Runners-tröjan. =) (Som du för övrigt också får beställa om du vill=)

Svar: Hehe, tror de är svarta och röda men man kan ju alltid höra. De lär väl göra nybeställningar någon gång ;)
Pierre

2013-04-25 @ 17:49:36
URL: http://icanrestwhenimdead.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0