Efterlängtat långpass

2013-04-2320:14:24
Blev inget långpass i söndags. Det blev inget igår heller då det blev storkok och en god sådan om jag får inflika. Så idag blev det äntligen av. Ett långpass i lugnt behagligt tempo. Efter en kort diskussion på forum angående mina sko-problem gjorde jag ett sista försök att spänna ut snörena ytterligare till att nästan bara hänga där.
 
 
Det gick bra första 7-8 kilometrarna men sen började det bränna och kännas i fötterna. Skorna är helt enkelt för små. Tror största problemet är att mina fötter är breda, bredare än vad man kan säga normalt så jag behöver skor med bredd storlek också för att anpassa för mina fötter. Korta skor men breda. Ja.. de är nästan fyrkantiga har jag fått höra och stämmer väl lite.
 
Men vädret är fint så bara springa på. Det är rätt så behagligt. Pinade på och tempot varierade sig lite mellanåt men höll mig över 5 min tempo. När det var 5 km kvar började jag öka på tempot lite så jag hamnade under 5 strecket och med 2 km kvar ökade jag på ytterligare. Sluttempo på 5:04 är för långsamt för Göteborgsvarvet men med rätt laddning, inte vara hungrig när man springer, gott om dryck längs vägen och pepp från folket så ska det nog kunna gå hyfsat bra. Ett par andra skor hade gjort gott också.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Samma prolem, har korta breda fötter. Mina asics är uderbara! De jag hade innan var bäst, de jag har nu, helt ok iaf. Nu har jag Asics nimbus tror jag de heter (de heter samma som en av harry potters kvastar) Och SÅ snygga ;)

Svar: Mmm, ska ta en titt på det där. Tänkte ta en runda på lördag och se vad de kan tänkas erbjuda för skor som kan passa. Irriterar lite att när det rullar på fint och det är så skönt att springa så får man ont i fötterna på så retliga sätt.
Pierre

2013-04-24 @ 22:25:50
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0