En uns av vårkänsla

2013-04-0213:15:03
Igår var det fantastiskt väder ute! Nästan helt molnfritt, solen sken och det var varmt om man letade sig ut från skuggan. Själv mådde jag inte så bra utan var lite lätt illamående så efter en kort tur ute på förmiddagen höll jag mig inomhus istället. Framåt 15 tiden började jag må bättre och kände att jag bara måste komma ut och springa en runda i solen.
 
På med de gamla paltorna. Tunnast hittintills för i år. R90 ställ och t-shirt. Perfekt! Snart där! Första rundan med nya skorna också. Mina nya Asic Kayano 19 som jag fick i byte när jag lämnade in mina Kayano 18 då de lossnat i tyget på insidan efter alltför få mil. Knalloranga, lysande skor med blåa kanter och ännu mer självlysande neongrön insida. Tänker inte matcha dessa i klädväg! Förutom blått då kanske.. som jag iofs även gjorde.
 
Ut och tog det lugnt.. igen.. då jag mest bara ville ut igen då jag inte sprungit sedan Göteborgsvarvets Seedningslopp då jag dagen efter blev sjuk. Jag kände att jag varit sjuk, man känner det i bröstet. Det hindrar inte men det känns inte 100% rätt men antagligen bara lite skit kvar efter förkylningen. Så därav tog det lugnt. Fötterna började kännas av och efter ungefär 3 km så kändes det obehagligt. Troligen för tajt dragna skosnören då fötterna svällt lite och stoppat lite blodflöde eller så. Så det var bara till att stanna och knyta om det. Böjde mig antagligen fel för när jag började springa igen högg det till i ryggen. Det som började bli bra igen.. Det höll i sig litet under resten av löpningen. Magen började må lite så och så igen så... med lite känning av förkylningen, lite ont i fötterna, ryggen och magen så tog jag det mycket svåra beslutet att styra mig hemåt.
 
Så det blev en alltför kort runda på 6.4 km på 31 minuter. 4:52 min/km i tempo och det är ju ok men hade velat springa längre. Men ryggen får bli bra, ska till naprapaten i eftermiddag så få se vad som kommer fram då. Skorna var nog ingen överraskning, blir alltid så med nya skor så får fortsätta att springa in dem. De är i storlek 0.5 mindre än de förra så blir ju lite tajtare men kommer att fixas till sig efter ett par mil. Har även beställt nya skosnören som är lite mer elastiska, om jag minns rätt, så det ska underlätta lite.
 
Kan avsluta lite glatt med ännu ett inköp som gjordes i helgen. Tandborstar.. av el höll jag på att skriva men som går på el. Oral-B historier från Braun. Kom i två pack, hans och hennes, så nu har vi varsin som rensar käften rätt så bra tycker jag. Inte hunnit använda min alltför intensivt på bara en helg men det känns ändå lite bättre än när man borstat själv. Så kanske gör liten skillnad ändå. Om tandläkaren håller med och även min räkning därefter så är det klart värt de!
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Oh, en kort runda på 31 min? Hehe, i mina ögon är det ett marathon ;-) Men visst är det skönt nu när det börjar bli lite varmare! Gudomligt!
Sv: Bra tips med low carb på Max, men är vegetarian och deras veggoburgare är baserad på typ friterade grönsaker... Hua... Men annars så! ;) Älskar dock att göra burgare hemma, då kan man ju göra det både fräscht och nyttigt, två flugor i en smäll liksom :) Men hahaha, tacos med salladsblad? Det måste ha varit superskoj :P

Svar: Har aldrig testat deras vegetariska men friterat verkar troligt. =) Tacos med salladsblad är nog mer gott än skoj. Det blir så kladdigt om de börjar spricka och läcka. Man får väl ha taco-sallads provning någon kväll =)
Pierre

2013-04-03 @ 20:16:26
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0