Ett paket kommer lastat!

2013-04-0316:55:00
 
Mitt paket har kommit! Iiiihhh, jag blir som en liten skolflicka på en BSB konsert.. ja, jag har noll koll på vad som gäller nuförtiden så jag tar mig till minne av vad som töserna skrek åt och överbelastade printern med när man gick på mellan/högstadiet. Men äntligen! Det tog ett litet tag men det var det värt, kan man väl uttrycka sig med.
 
Snabbt iväg och hämtade ett överraskande platt paket.. trodde det skulle vara lite mer kubiskt.. men allt fick plats så varför inte. Enklare att cykla med än ett klumpigt stort paket. Snabbt hem och slita och dra i tejpen. Sax hade underlättat men tragiskt nog tog jag mig inte tiden till att hämta en utan slet upp allt. Så gammal men ändå så ung i sinnet.
 
Paketet innehöll en hel del till mig och lite till andra så jag tar väl och ignorera andras saker och går igenom vad jag själv slängt ihop till mig. Först plockas vi upp skosnörena som jag ska inviga senare idag! Gummisnören med snabbsnörning. Det är inte ens snörning utan bara spänna på och springa iväg. Ska bli skitkul att prova. Förhoppningsvis ger flexen mig lite skönare löpkänsla och till triathlon så sparar jag in lite tid i T2 när jag ska ta på mig löparskorna och springa iväg.
 
 
Ett par nya pedaler till cykel blev det också. Ett par Shimano 105 SPD-SL. Shimano gillar jag och även 105 då det ger mig bra kvalité till ett bra billigt pris. För mig spelar det ingen större roll på pedaler men lite bättre än det enklare får det vara och att ta dyrare i form av Ultegra eller ännu bättre Dura Ace kändes lite overkill. Dura Ace känner jag överhuvudtaget som att det är för mycket pengar för en mindre förbättring från Ultegra. Ultegra känns som värt pengarna men det kan jag tänka mig för växlar och liknande men inte pedaler. Så 105 blev både snygga säkerligen toppenbra. Klossar fick jag till också, som alltid. Det röda på bilden är inte på pedalen utan reflektion av min mobil. Så nu ska jag bara ha ett par nya cykelskor till klossarna.. och en cykel till pedalerna. Detaljer detaljer.
 
 
Jag gillar mina simglasögon från Zoggs. De är lite fräcka, syns klart och tydligt från långt håll med färger och former så man är lätt att hitta.. eller iallafall lättare, bland den stora massan plaskande folk i havet. De fungerar och sitter bra på mig men de har börjat imma igen. Så för en liten peng köpte jag en spray som ger nytt skydd på så kan jag fortsätta använda mina glasögon. Ska bara komma ihåg att skölja av ordentligt efter jag sprayat så jag får en hinna enbart och inte rinner in en massa i ögonen. Hann läsa att det inte är bra för mig. Kan jag nog räkna ut själv också.
 
 
Sist men inte minst låg det en liten och blyg påse innehållandes en hållare för strömlinjeformad vattenflaska. En hållare att sätta mellan tempobågar så man därefter kan placera en vattenflaska i mitten. Så kan man cykla i en mer aero position utan att behöva resa på sig så fort man vill ta upp lite vatten.. eller bara krångla runt utan dricka och cykla samtidigt på ett smidigt och enkelt sätt. Ska jag bara ha flaskan också.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Justin Bieber.... Det är vad töserna skriker på.. och One directions...

Svar: Det är var du skriker efter också? ;)Förstår inte skrikandet efter folk som sjunger.. nya prylar däremot!
Pierre

2013-04-04 @ 22:42:36
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0