Glöm inte att dricka

2013-04-1510:36:29
Var inte pigg idag. Eller jo.. vaknade och var pigg i skallen men kroppen var inte riktigt med mig. Men tur man kan tvinga sig upp när man märker att klockan tickat iväg lite. Morgongym med, ja.. det låter beige, liknande program som förra veckan. Dock känner jag mer kraft i mina chins vilket glädjer mig. Tror latsdragen tar betydligt bättre nu sedan jag fick mer instruktioner på korrekt utförande. Ökat i latsdrag också och dips slits på som vanligt. Det där med lite extra vikt var det ja..
 
Corepass för magens sidor, ryggresning och typ hunden eller vad det heter på en gigantisk boll! Hund och boll.. går ihop. En övning jag fick för att få lite bättre balans och signaler runt midjan/bäckenet. Körde lite magmuskler med att ligga ner och lyfta ben men det klickade så oroväckande i ryggen hela tiden och ryggen började bra men blev lite surare på mig. Till råga på det började det snurra lite i huvudet och jag insåg att jag druckit lite taskigt på sisone. Efter gårdagens löprunda så hann jag nog inte fylla på tillräckligt och det är viktigt att fylla på regelbundet och inte enbart inför ett lopp eller bara plötsligt på tal om inget. Det fungerar inte utan drick vatten varje dag och ha välfyllda depåer.
 
Visst ni att så fort du tränar och börjar bli törstig har du redan tappat 20% av din prestanda? Kul att komma ihåg när man springer långlopp och börjar känna torrheten om läpparna. Så riktligt med vatten dagligen så man aldrig blir mindre uttorkad. Många dricker mycket precis innan man ska springa ett lopp men att hastigt fylla på gör bara att det rinner rätt igenom och man måste gå på dass kontinuerligt under hela loppet och fortfarande vara uttorkad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0