I am superior!

2013-04-1112:52:35
Igår kväll skulle jag ut och springa. Satt länge och funderade på upplägg. Supertusingar eller kanske annan form av intervall... kanske ska man bara springa och isåfall ta en ny runda som kan roa.. slänga in lite fartlek när man ändå är igång så blir det en kombination/variant av båda.
 
Efter viss tänk och efter gemensam planering hemifrån blev det inget av det. Det blev gymmet istället. Planen blev uppvärming med crosstrainer, benstyrka en 20-30 min och därefter löpning på transportband 30 min. That's the plan. Precis som med budgetplaner.. det blir inte alltid som man tänkt sig.
 
Uppvärmingen gick som planerat, inte jättesvårt där. 10 min på crosstrainer till ett avslut av Family Guy på sexan. Gick därefter ner till gymmet och de fria vikterna men det var packat med folk. Folk... överallt.. de frustade och pustade och flexade och hade skumma kläder.. slitna stora saker.. isch.. nu låter jag som någon mode-fantast men det är jag inte, långt ifrån. Men visser ser bara... äckliga ut.. i brist på bättre ord. Så jag flydde upp till maskinerna och körde på där istället. Tycker ändå det är helt ok för benträning. Ogillar maskiner i stort men för benen har det ändå fungerat. Lyxade även till det lite med en Celcius.
 
 
Efter ett ungefärligt ok benpass så hoppade jag upp på random transportband och pluggade i hörlurarna i mobilen och brände på med peppmusik. Det behövs om jag ska springa på det här. Ställde in på random backe och sprang iväg.. trodde jag. Gå.. eller ja.. krypa iväg. Hmm.. ställer in, ställer om... den lägger av. Ok.. försöker igen. Kryper iväg, försöker höja lite, både på maskin och hastighet men nej.. helt poänglöst. Skit i det, vi tar manuellt program istället. Klick klick done! Det rullar på, ökar hastigheten och höjer till höjd 2... något. Men det blir bra. Studsar iväg och klampar fram, massivt imponerande och tung som man är. Det känns som det skakar och sladden till hörlurarna gungar iväg.. det gungar.. det gungar och det irriterar. Försöker fixa det medan jag springer.. går inte.. åhh.. vad jag ogillar löpband.. stoppar musiken och slänger av mig lurarna. Hör nu vilket jäkla liv jag för. Någon säkerhetsklämma av plast ligger och slår emot så det låter en massa och min halvtomma Celciusburk smäller mot och låter ännu mer.
 
Jag suckar djupt för mig själv och stänger ner. Dricker ur det sista och slänger burken, sätter klämman till rätta och lägger mobilen på golvet. Så! Inget ska störa. Men vill inte bara springa.. hmm, finns det något annat roligt.. fitness test! Ja! Det provar vi. Massa olika test men jag tar standardtestet. Mer klickande och fixande och sedan drar det igång. Sätter händerna på pulsmätarna och noll i puls.. död.. om man får tolka mätaren. Meeee.. och den lägger ner i protest att användaren har ingen puls. Hepp.. suck.. ok, sista försöket, tar nästa maskin och gör samma inställningar igen. Klick klick klick och det rullar på. Greppar tag om pulsmätarna och sedär, jag lever till högsta grad! Shit vad glad jag blir, lite orolig där ett tag.
 
Fitnesstestet gick ut på att gå i 5.4.. km/h?... något.. och den höjer löpbandet ungefär ett snepp varje minut. Börjar på 0, går därefter upp till 4, sedan 5 och fortsätter upp till 16. Då jäklar i det lutar det. Min handduk ramlade ner och försvann med hjälp av bandet. Tur man la ner mobilen. Känns som man sakta sätts i position för att skickas iväg till rymden eller bara iväg och tackla omkull någon på första raden crosstrainers som upptaget tittar på masterchef. Shit så förvånad denna skulle blivit.
 
 
Klarar testet och får resultat att min fitness är superior och det tror jag så mycket på. Men jag tänker hänvisa till det ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0