I'm gonna let you in on a little secret

2013-04-1010:57:44
Morgonpigg, upp och studsa! Fortfarande kallt ute.. men ljuset är tillbaka till bright light nivå! Stolt igen att vara på plats innan de öppnat dörrarna. En indre stolt känsla att vara först på plats men även en inre rädd känsla av att vara fanatisk.
 
Chins, dips och latsdrag. Same procedure as every morning James. La på lite mer på latsdrag och absolut att det tar på ett annat sätt nu. Fortsätter såhär ett tag och ser om det ger bättre resultat än sist. Dips börjar bli många var omgång.. om man skulle försöka få dit någon vikt också så man får lite mer motstånd.
 
Efteråt gick jag lite hastigt över till core. Ryggresningar, balansövning, sido och raka magmuskler. armhävningar hamnade där på ett hörn också. Lite oväntat men kul. Infall är fantastiskt. Tyvärr var det hastigt på gymmet idag och snabbt iväg för att komma till jobb i tid för möte. Men en 35 minuter och allt det där är inte fy skam ändå.
 
Ryggen börjar kännas bättre också. Lite värk, självfallet men jag börjar kunna röra mig mer fritt utan smärta och det glädjer mig.
 
Bilder nedan. En liten ärlig visning om ens nuvarande kroppsstatus. Sanning är att jag konstant går och håller in magen. Jag har gjort så sedan mellan/högstadie och det är naturligt för mig. Inget jag diskuterar med folk så vet inte om det faktiskt är normalt eller bara något som jag gör. Men om man slappnar av helt så åker magen ut och självfallet lyckas jag även få till en min som en kronjuvel till det hela. Fattas bara nätlinne, senapsfläck och en bira i hand. Jag trycker inte ut magen.. är bara avslappnad. Men så ser det ut nu.. så ser det inte ut i slutet på sommaren. Den ska väck och så är det bara!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

vad lustigt (o modigt) att du säger det... har gjort samma grej/spänt coren sen typ fjärde klass _oavsett_ vikt genom åren för att jag va liite större än de kompisar jag hängde med mest under mellanstadiet. nu på senare år när jag ser bilder fattar jag att jag var smal/normalbyggd och de var för smala, men det sitter i ändå o har blivit helt naturligt. dock tror jag att det kanske kan va en liten fördel för hållningen? jag tycker att vi säger så iaf. :)

Svar: Tack så mycket! Jo, man kan se på bilderna att det gör en hel del för hållningen. Axlarna kom ner och ryggen är inte lika rak. Fascinerande då jag aldrig riktigt tagit en titt på de förut. Med så pass spända magmuskler dygnet runt måste de ju vara fantastiska där bakom allt skydd. =)
Pierre

2013-04-10 @ 11:16:01
URL: http://annalogen.blogg.se
Postat av: Josefin Sjöberg

Om jag slappnar av och lägger mig till med kass hållning, precis som du på bilden, så kan man tro jag är i tredje månaden... och om vi sedan lägger till fis-kost i form av vitlök och annan lök så ser jag ut att vara i sjätte månaden. Minst.

Svar: Better out than in... ;) Så slipper du sjätte månaden.Men jo.. är väl nästan deffning som ska till om man inte ska ha något runt som tar emot. Lite kommer alltid finnas men tror inte all denna energireserv behövs..
Pierre

2013-04-10 @ 22:00:23
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0