Lallar omkring och petar vikter

2013-04-0810:28:49
Måndag morgon, lite kyligt men man trampar sig iväg ner mot gymmet, duktig som man är. Blev ett.. hur ska man beskriva det på ett bra sätt.. det blev ett lite lallarunt pass. Fast inte lalla omkring heller, det känns lite väl oengagerat. En friare morgon? Hmmm.. passar inte heller.
 
Min rygg är ju lite ondskefull och elak mot mig nu och har varit så länge så det är ingen överraskning. Skillnaden nu efter jag varit hos naprapat och försökt åtgärda med både vila, träning och salvor med mera så varierar sig det onda. Först var det vänster sida, sen blev det höger och nu känns det mer bara rakt mitt på. Det blir bra och så kan det hugga till. Så man vågar ju inte köra på alltför mycket och för hårt. Så jag vågar inte ta tunga vikter och flaxa med dem för långt fram eller marklyft etc.
 
Men iallafall, för att komma till sak, jag körde på och blandade ihop lite vad som kändes för och vad jag ville "experimentera" lite mer med. Chins och dips som start är nästan mer sedvanligt. Sedan latsdrag och testade att köra på lite mer och försöka bibehålla samma teknik som precis lärd och det finns absolut en tidigare gräns än innan. Jag gör om och jag gör rätt!
 
Därefter lite drag till hakan.. mest för jag kände för det.. no more no less. Sedan ville jag köra mer triceps och biceps och bröst och allt.. men gick istället ner till mattorna och körde lite rygg, både typ stålmannen med vikter på händerna, simmaren som den kallades sist, och ryggresning på ställning. Utan vikt dock! Letade upp 5 kg vikt och görde stående och lutning sida till sida för sidomuskler. Kände att det var lite lätt så letade bland bollarna i närheten och testade att öka. 8 kg boll (antar jag det var) blev sketnabra och kändes rätt så bra på sidorna.
 
Så blev lite blandade övningar idag och kanske kan göra så någon gång till men får sätta ihop något program istället. Det känns bättre med en mer planerat träning. Imorgon tänkte jag se om jag inte tittar förbi poolen och simmar lite men borde få in coreträning också.. men när ska jag göra de? Jag är nästan allergisk mot träning på gym på eftermiddagen.. folk.. överallt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0