Lasagne nom nom

2013-04-1318:36:54
Jag skippade ju mitt sedvanliga fredagsmorgonsgympass till fördel för simning. Men så var man i krokarna på eftermiddagen så tittade in (helt oväntat ombytt och redo) för ett pass. Fredag eftermiddag och därmed lite mindre folk. De körde crossfit pass (misstänkte jag) och det var liv och rörelse runtom en. Såg redigt kul ut faktiskt. Minns tillbaka till passen på Playitas, de var roliga, även om ryggen inte alltid då höll med mig.
 
Själv blev det ingen crossfit utan körde det som var tanken (vana). Chins, dips och latsdrag. När jag kör chins så orkar jag inte med så många fler som för flera veckor sedan tillbaka men jag har känt en ökad ork i musklerna att även om det tar emot och man känner sig helt slut så orkar man att sakta dra sig hela vägen upp. Not bad.
 
 
Därefter blir det lite core-fokus. Magmuskler, raka och sido. Plankan kördes igenom en 7 minuter med lite olika sidor och sätt. En boll på 7 kg användes för att köra träning av sidomusklerna. Ryggresning utan vikter.
 
2 dagar med morgonsim och så en liten körning på kvällen räckte gott för jag skulle känna mig trött i armar och kropp under kvällen. Så det tog emot lite när jag gjorde klart min lasagne.
 
Hade innan jag stack iväg påbörjat att göra köttfärsåsen till lasagnen. Hade ungefär 1.2 kg köttfärs som förfinades i en gryta med massa ingredienser som sedan skulle bli en färdig lasagne. Får faktiskt erkänna att jag tycker min lasagne brukar bli rätt så lyckad och så även denna. Lite mer kryddning bara men blev helt ok och piffade till den med röda linser och sojabönor. Inte helt vanligt med sojabönor men det smakade faktiskt inte så dåligt med dem. Linser brukar jag använda i min köttfärsås. Blanda ungefär 40/60 köttfärs och röda linser. Märker ingen större skillnad när allt är klart och det drygar ut det mer och blir lite nyttigare.
 
Lyckades dock göra min bechamelsås aningen ostfylld. Blev så fylld att man hällde ner lite i plåten och "klippte" av resten som man behöll till nästa lager. Intressant men nu när allt är klart blev det hur bra som helst. Med plåt 6.5 kg härlig lasagne som slutade i 6 stora portioner till mig och 8 till tösen. Lunchen är räddad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0