Ny snörning!

2013-04-0319:33:18
Direkt när jag kom hem tog jag med mig löparskorna in och plockade ut de nya snörena och svidade om skorna till ny stass! Vågar inte klippa av det överblivna snörena än innan de är justerade till.. nästintill perfektion.
 
Igår under min shoppingrunda så var jag även inom och bytte ut mina hörlurar från Philips. Ena luren var helt död och den andra försvinner emellanåt. De sitter iofs bra så jag hoppas att det bara var ett otursexemplar så de får en chans till.
 
 
På med skor, på med lurar, nyladdad Garmin och mobil, plug and run! Ut i det soliga vädret och se vad som händer idag. Ryggen var lite butter men bara lite och sen tyckte den också det var rätt skönt att komma ut. Åh, så göttans! Skorna gick utmärkt också. Riktigt skönt med dessa snabbsnörningar. De flexar som gummi så man behöver man inte "öppna" upp dem utan bara spänna ut och dra på. Perfekt för T2. De trycker inte utan de omfamnar foten och håller skon på plats utan att "skära in". Riktigt skönt. Fick lite ont sista kilometern men ska lossa lite till längst fram så ska det nog bli sketnabra!
 
Fantastiskt väder, det var varmt ute och massvis med andra löpare precis överallt. Saknade min nya keps jag köpte på Playitas. Typ skärmmössa. Stoppar svetten från att rinna ner från pannan, skyddar mot solen men fläktar håret a la balsamreklam. Förutom på mig.. lite kort hår. Men jätteskön runda och det gick fort. 10 km på 45:37. Shit, det gick lite fortare än jag trodde det skulle bli. Riktigt pepp! Så pepp så min pulsmätare inte riktigt hängde med. Fick en chock när jag kom hem och maxpulsen låg på 215 slag/min. Da f**k? Ah, första mätningen slog i taket och sen kom den ner till sans.. ah... never mind then. Men tror det kan finnas en liten annan hemlighet i att jag lyckades hålla ett rätt så högt tempo såhär direkt efter en lång vila. En sak är iofs lång vila.. men kanske kanske det kan vara en sak till.. jag återkommer till de.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0