Proteindryck i eller på mig?

2013-04-1909:28:34
 Yay! It's Friday! TGIF! Det innebär korv till frukost! En knake varje fredag på jobb, prima grejer. Men innan de får man förtjäna de. Mot gymmet!
 
Chins, dips som vanligt. Ännu mer i ork och press första set på bägge. 6 stycken lugna chins hela vägen från utsträckt till topp. Sedan gick det runt 4 därefter. Dips blev 15 x 3 men med ordentlig press på de sista, de var svåra.
 
Latsdrag, började lugnt för att få in rörelsen. Därefter ökade på sedan sist så på just dessa vikter hamnade pinnen på 77 kg. Det var tungt men det går att långsamt pressa ner stången. Får bara inte sträcka på mig för mycket när jag drar tillbaka får då hamnar vikterna på plats igen.. bra sträckbänk!
 
Bänkpress också idag igen, ökade till 70 kg och det gick bra med 10x3. Så kanske ytterligare en liten ökning till nästa gång. Gott, gott! Axelrotation tog jag också med och det sved idag. Tror jag ökade på sen sist, inte säker men misstänker. Svider fint i de sista men tror dessvärre att jag får fel teknik iom att det blir lite väl tungt. Kanske börja tungt och gå ner ett snep på de sista för att få det Rätt.
 
Därefter tillbaka till de rygg-räddande core-övningarna. Fram med pilatesboll och medicinboll. För sido-magmusklerna började jag på 8:ans boll men fortsatte därefter med 10. Ah.. it's burns a bit. Nice. Solen sken rakt i ansiktet. Något extra med att träna med stängda ögon och solsken i ansiktet. En annorlunda form av njutning. Fantiserade om att jag hade en trädgård och jag stod ute i solskenet och körde lite övningar. Balkongen kanske får duga till sommaren?
 
Ryggresning fick avsluta morgonens pass. 15x3 med sista set med 5 kg vikt. Har tagit det lugnt med just ryggen och idag var nog första gången som jag kände av en jämn belastning på ryggen och att jag inte lite lätt lutat mig åt ett håll för att få stöd. Glädjer mig att det börjar ordna till sig bra nu, hoppas det fortsätter så. Tar det lugnt med vikterna så jag får en bra bas istället för knäcker den igen.
 
Avslutade hela morgonen graciöst med att hälla ut en del av min proteindryck över min t-shirt jag skulle ha under dagen. Snyggt, fint, klant! Suck, fick helt enkelt cykla hemom innan jobb för att plocka fram en ny t-shirt. Var iofs rätt trevligt att dumpa av den stora väskan hemma så man slapp släpa på den, får erkännas men nog inget som blir rutin. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0