Repetera och repetera

2013-04-0509:53:18
Hyfsat morgonpigg men seg i kroppen. Inte seg utan bara energilös. Tror det kan vara en del i att jag på senare dagar lyckats rätt bra med att undvika kolhydrater för både middag och lunch. Ska väl bli lite duktig igen och få i mig lite mer kolhydrater till lunchen så man har energi för eftermddagen men är väldigt nöjd med att få bort dem till middagen.
 
Men när jag kom till gymmet imorse så kände jag mig lite orkeslös och slö. Lite rodd som uppvärmning men det fanns liksom inte någon energi i dragen. Släppte det hela efter en liten stund och gick över till dagens program. En kopia av gårdagens PT övningar. Vi började igår med korrekta latsdrag och kabelrodd så det blev det nu på morgonen också. Tyckte det gick bra. Testade först med lägre vikt för att få in känslan igen och ökade sedan stegvis för varje nytt set. För latsdrag känns det som jag hittat rätt men kabelrodd får nog en ökning vid första set.
 
Därefter, eftersom jag gillar det så mycket, så körde jag lite dips. Det är bara en så kul övning och känns skönt att få gjort. Men tog sedan och gick igenom core övningarna som vi gick igenom. Tog även och la till en sidomagmuskelövning som naprapaten rekommenderade. Känns bra och kul att få till lite fler övningar för rygg och mage så ska nog ta med dessa samt andra övningar jag kört på tidigare och sätta ihop någon core program jag kan antingen köra hemma eller på gym. Blir nog gym.
 
Avslutade med strech men vet inte om jag gjorde fel för jag fick så förbaskat ont i ryggen efteråt igen. Suck, man blir så trött på det. Är ju iofs fredag så en lugn kväll hemma med lite god mat och sen lite rygg-pampering.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0