Röfven värker än

2013-04-2610:42:13
Kroppen börjar bli lite seg nu. Tror jag äter lite för lite och de senaste dagarna fått igång rätt bra daglig träning med två pass dagligen, morgon och kväll. Känner mig hungrig och det är ju inte rätt. Så fortsätter det såhär så får det nog bli ändring i kosten, måste ju hålla mig igång annars säckar man bara ihop.
 
Imorse blev det en runda på gymmet. Sedvanligt pass med start på chins och dips. Ökar på med två till på chins och det går långsamt men åt rätt håll. Fick tid över så sprang om och fick med lite latsdrag med tung vikt. Därefter tillbaka till mattan och mer övningar för mage och rygg. Fyllde passet med ryggresning, balans på boll, sidomagmuskler med boll. Vet inte vad det heter men den är effektiv, känns det som. Men jag behöver mer tid, fortfarande gnäller jag lite om det men jag vet inte hur jag ska få in det. Måste sätta mig ner och få grepp om det. Enda tanken just nu är att köra överkropp på morgonen och sen återvända direkt efter jobb och köra mage/rygg innan man sticker hem. Men det kanske är lite halvdumt om man därefter direkt vill ut och springa eller cykla. Hade jag bara haft ett större vattendrag i närheten hade man kunnat köra simning efter jobb och haft 5 pass på gymmet om morrnarna men nu har jag ju inte de..suck..
 
Nu dock blir det vila för helgen. Ikväll blir det lite sällskap, trevligt och lördag ska jag kolla runt på lite nya löparskor, lite ärenden, lite fläng hit och dit och avkoppling hemma på kvällen. Ses fram emot. Söndag blir det långpass med gänget, skitkul!
 
Ännu värker förövrigt röven efter cykelrundan i onsdags. Min sadel på brukscykeln är den tidigare jag hade på linjehojen. Bytte för att få en bekvämare och när brukssadeln (lättast beskrivet) slets ut så bytte jag bara till en mer racermodel som jag ändå redan hade. Tänkte att jag då kunde undvika att få ont i de ädla bakdelarna men icke då. Så det blir till att cykla på för att vänja in. Så får det bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0