Så mycket träning, så lite tid

2013-04-1712:05:48
Så trött. Kroppen var helt slut efter träningen på sistone och min duktiga beslutsamhet att skippa kolhydrater till kvällen. Trots en trött morgon hävdar jag ändå att jag känner mig piggare än tidigare. Har nog mycket att tacka för att jag kan ta mig upp tidigt varje morgon, även om jag är lite försenad.
 
Trötta ben och en punktmarkerad träningsvärk på rumpan. Lite som att man tagit en spruta och är lite lätt öm runtom. Intressant Antagligen från backträningen igår, fick visst en respons från kroppen, både direkt efter och nu. Hmm, we have a winner!
 
Onsdag morgon så gym. Chins varvat med dips som vanligt som starter. Jag säger chins.. en del säger det också.. vissa säger pull-ups.. har gogglat på det och de används friskt till båda övningarna så lite svårt att säga vad som är rätt och fel. Men jag kör med handflatorna från mig. Så vet ni de. Första omgången kändej ag en enorm kraft. riktigt skön känsla. Skitkul när man känner reslutat. Dips gick också med kraft. 15 stycken gjorda på nolltid! Därefter var det inte lika roligt längre för något av dem men orkar ändå på men det känns lite ansträngande, men det ska det ju göra. Det är ju ingen spa-anläggning vi besöker direkt.
 
Fortsatte med bänkpress. Insåg i veckan att den kan jag ju köra utan att påfresta ryggen för mycket. 50 kg, 10 x 3 och det gick utan problem. Så definitivt ökning till nästa gång men ville prova nu först hur det låg till. Var ju ett tag sen. Tog sedan tag med dagens dos latsdrag. Ökning där med och fungerar ypperligt. Göttans! PUMPA!
 
När jag stod och villa mellan dips och chins så testade jag armgång i den stora leksaken strax bredvid och det knakade till och ilsknade till i ena axeln så avbröt direkt. Antingen bara besvär denna morgon eller så är det något krasst där. Men har inte kört så mycket axelträning alls på sistone så tog axelrotation utåt också. Gamla övningar som börjar göra comeback.
 
Sedan kan jag uppdatera om att min rygg börjar kännas mycket bättre. Jävligt mycket bättre och det glädjer mig minst lika jäkla mycket! Antingen är det att det bara blivit bättre eller så har core övningarna jag fått tilldelad och kört på sistone gett resultat. Vet inte med säkerhet men jag vågar inte sluta med dem nu! Så upp på en pilatesboll och diagonalt upp med ett ben och en arm. Fugnerat bra hittintills. Även snea magmuskler med åttans boll.. antar det är 8 kilogram men kan betyda vadsom. Men den är tung och det fungerar bra som motstånd. Nästan dags för ökning faktiskt. Men ett tag till, litet tag till. Ryggresning också utan vikt, 15x3. Tog upp hela morgonen.
 
Saknar lite att träna mer axlar och armar. Bröst också. Skulle vilja få tillbaka helpass med armar/axlar/bröst och övre rygg som tidigare. Men vill inte bli av med tid för mage/rygg heller då det verkar fungera ypperligt. Ser inte att jag just nu kan få in mer pass i veckan och träna hemma fungerar inte, det vet jag. Hmmm.. hur göra..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0