Säsongspremiär Cykel

2013-04-2419:49:00
Idag blev det säsongspremiär för cykling, exkluderat vardagscyklingen då mellan jobb, gym och annat. Utan idag fick Tess rastas av, hon har fått stå där och vänta hela vintern nu, hösten också för den delen. Orkade inte skifta hjul och kassette så det blev racinghjulen på och tempopinnarna hade jag inte heller hunnit ta av. Får väl ta någon kväll och fixa till henne lite och göra henne träningsklar.
 
 
Idag blev det en tur med Tess och Jenny, som ska cykla Vättern och kände att det börjar närma sig nu lite väl snabbt så det blev en premiärtur för oss båda ut och det strålande vädret. Fy fan, det var vindar åt alla håll men framförallt framifrån. Fort gick det inte och speciellt inte när världen försöker trycka hem en igen. Men har man gjort detta några gånger så är Skåne inte lika blåsigt längre. Speciellt inte på Vättern när andra faller omkull och tycker att brisen du seglar igenom är som en orkan. Det platta ickeplatta Skåne har sina fördelar!
 
4 mil blev det i vinden och vi var väl ute en 2 timmar. Blev 2 timmar och 20 min med lite snack och tips både före, under och efter. Det där med att ha koll på klockan är inte min starka sida. Måste fixa nya batterier till cykeldatorn, 3 år är visst nog. Men det var riktigt kul att komma ut igen så det blir väl av snart igen hoppas jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmas Vikt(iga)

Gud vad härligt att du äntligen fått komma ut på premiärturen! :D På lördag ska jag bege mig ut igen är tanken, och /eller söndag. Längtar!

Svar: Ja, det var riktigt skönt, även om det var lite vind ute. Har ett par skor på G nu så förhoppningsvis rätt storlek så kan jag ta ut den andra också och testa. Är väldigt sugen på att sticka ut med Freja snart. Hon har stått stilla alldeles för länge.
Pierre

2013-04-25 @ 21:51:20
URL: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0