Slut på eftermiddagskaffet

2013-04-2215:16:19
En förträfflig helg med vissa spår kvar. Steg upp väldigt sent imorse. Gick upp, klädde på mig och därefter började jag vakna lite. En trött människa som steg upp idag.
 
Istället för gym blev det en morgonpromenad innan frukost. Tösen är ute och tar sig en runda på ungefär timmen så jag hakade på där denna morgon. Lite kyligare än tidigare morrnar men annars riktigt trevligt med en runda. Blev hungrig av det så lite frukost på jobb sen.
 
Men ända sedan förra veckan har jag lagt ner med kaffet! Tada.wav! Eller inte helt får erkännas, drack någon kopp i lördags morse men jag dricker betydligt mindre kaffe nu. Tidigare har det väl blivit ett par koppar om dan på jobb men nu är det nere till noll och kanske en kopp en helgmorgon eller annat tillfälle.
 
Varför? Jag känner mig lite piggare på det. Jag vet inte hur mycket det stämmer men det känns inte som kroppen får förlita sig på koffeinet att piggna till utan måste fixa det på egen hand. Men mest för att min tolerans till koffein inte ska fortsätta ligga på en extremt hög nivå. Under vissa lopp så har jag ibland med mig energigel och en del av dem innehåller koffein för man ska piggna till lite. Med en lägre tolerans så borde jag kunna få ut mer effekt av koffeinet om jag inte dricker det dagligen, det är ändå rätt så små mängder vi pratar om i energipåsarna.
 
Så nu blir det mer te eller bara vatten. Inte lika vätskedrivande heller vilket är en klar fördel att man behåller mer vätska i kroppen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0