Supertusingar

2013-04-2520:09:00
Kom hem från jobb idag. Hungrig.. magen gurglade och ville ha massvis med mat. Jag sa nej. Jag ska ut och springa intervaller och vill komma iväg så fort som möjligt.. men kan inte springa på tom mage. Ok, lite knäckebröd med skinka blir bra. Äter och vilar lite.. gurgel gurgel säger magen.. suck.. fortfarande hungrig. Alltför hungrig för att ignorera det. Hittar en liten portion lasagne som jag värmer och äter upp. Ok, det får bli lite senare, måste smälta maten nu. Lägger mig i soffan och glor lite på tv och vilar.. börjar bli trött.. somnar till om och om igen. Ok.. så nu är jag inte mätt eller hungrig men istället trött och seg. Vill inte springa, orkar inte, kan inte.
 
 
Åh, hur svårt kan de va? Drar upp mig och funderar på hur jag ska piggna till. Blandar ihop en PWO och drar igång Spotify. Hmm, Daft Punk och Pharrell Williams har gjort en låt ihop. Daft Punk är bra och Williams har gjort en del bra låter, vi testar. Vet inte vad som fungerade bäst, om det var låten (som var rätt skön) eller om det var PWO:n som satte fart i mig, om det var Daft Punk - Alive 2007 som fick fortsätta att pumpa ut från högtalarna eller bara det faktum att jag steg upp och koncentrerade mig på annat men jag piggnade till och blev jäkligt pepp!
 
 
Snabbt byta om, på med en gammal Lundaloppet tröja (snart dags, ni har väl anmält er?) på med hörlurarna, igång med min 910 och sätter igång mitt supertusing program! Solen skiner, lite lätt svalt ute men det kommer bli power! Springer iväg med pump i lurarna!
 
 
10 min uppvärming som behövs. Benen är stela men värms snart upp. Det är visst lite varmt ute så kavlar upp armarna lite grann men ångrar inte klädvalet senare när solen går ner och det blir lite kyligare. Perfekt! Efter 10 min är det dags för supertusingar och jag drar iväg. Upptäcket ungefär samtidigt att flugorna hittat ut och samlat sig i horder längst med banan.. mums.. så .. gott. Efter de första 2 börjar jag må lite illa. Stack nog ut lite för tidigt efter att ha intagit lite för mycket (inte flugor då). Men nu är jag ju ute så lika bra att fortsätta programmet. Vänder och drar mig hemåt. Efter 2 omgångar till så börjar jag må bättre. Vid en långpaus tog jag det lite lugnare och gick lite. Fick ner pulsen mer än annars men tror det hjälpte lite mot magen och därefter kunde jag slutföra de sista omgångarna så 6 stycken supertusingar. Lätt nedjogg på 5 min och därefter in för dusch välförtjänt vila. Intervaller är aldrig sköna eller roliga men så effektiva.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmas Vikt(iga)

Tänk vad man är olika. Jag presterar typ bäst på näst intill tom mage. :P Kanske för att jag får så enorma magsmärtor med påfylld mage om jag håller högre puls i längre distans. Fast man borde ju inte springa på tom mage som jag gör... Nåväl.

Den där drinken på bilden såg ju rätt giftig ut. :P Matschar Bianchi-fantaster. Haha. ;)

Och på tal om Bianchi, tänkte fråga dig som är mer inbiten racerförare. Imorgon tänkte jag köpa olja/smörjgrejs till kedjan för jag tänkte cykla och göra rent cykeln till helgen så den är fräsch till första loppet. Men vart ska jag köpa sådant? Måste det vara på en cykelaffär där det troligen är dyrare pris eller duger det med något från biltema?

Ha de gott! :)

Svar: Jo, den ser ju inte sådär inbjudande ut men den ger en kick eller iallafall känns som det. Gillar den sura smaken.Jag har en olja som heter Pedro. Den är riktigt bra men troligen dyr. Fick med den när jag köpte cykeln och har inte använt så mycket av den då du bara ska droppa ner ungefär droppen på varje kedjelänk. Brukar trampa runt och hälla på lite grann. Låta det verka lite och sen torka av allt så du bara har olka i själva länken och inte på. Då samlar det bara smuts istället. Om sen den är så mycket bättre än biltemas.. bra fråga. Fick googla lite på det och viktigast är att det är en torr olja när du kör landsväg på torra soliga dagar. En våt olja är bättre om det är blött ute men samlar på sig massvis med skit när det är torrt. Så en torr olja och torka bort allt överflöd. Vet inte om det finns så mycket vettigt här men du kan ta och läsa lite så kanske det hjälper något mer. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=834457
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=747843
Eventuellt kan det vara så att Biltemas är av den våtare versionen då de kanske tänker sig mer mot pendlare som är ute oavsett väder. Men inte säker. Dock ska du inte ta en spray utan du vill droppa oljan på kedjan, annars har du det bara överallt och det vill du ju inte. Hoppas det hjälpte något.
Pierre

2013-04-25 @ 21:49:26
URL: http://emmasviktiga.blogg.se
Postat av: Suzan

Den där drinken matchar våra teamtröjor (Coach K Runners :))

2013-05-08 @ 21:21:28
URL: http://icanrestwhenimdead.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0