Utkavlad och degad

2013-04-0309:24:08
Igår efter jobb körde jag direkt till naprapaten för ett återbesök. Gick ju dit för någon vecka sedan med ryggproblem som han bedömde vara lite problem med en ryggkota och en inflammation i området. Detta löste sig rätt så bra med hjälp av Voltaren och att inte böja mig åt "fel" håll vilket var i vinkel klockan 10-12. Ungefär. Det blev bra och efter 1,5 vecka så kom det tillbaka igen fast lite annorlunda. Det har känts lite i slutet nu innan återbesöket som om musklerna på höger sida, nu på andra sidan istället, har varit stenhårda.
 
Han tog en titt och jodå, det gick att böja sig rätt så bra på vänster sida, ser ut som en bra utveckling och ska fortsätta ta det lugnt där. Men på höger sida rörde sig ryggraden inte alls när jag försökte böja mig rakt åt höger. Det var spänt, från sätet upp till skuldrorna. Allt hade låst sig uppenbarligen så det blev till att knäcka, knåda, böja, strecha och mer knåda. Liten kort check och jo, mer av ryggraden följer med rörelsen när jag böjer men inte hela vägen ner så mer knådning, strechning och hela paketet.
 
Slutligen blev det rätt så bra igen och jag kunde böja på mig. Så ta det lugnt, inte lyfta för tungt och fortsätta ta hand om ryggen och speciellt fortfarande 10-12 vinkeln. Få se, vi får se. Men vill bara även poängtera att nu är det två personer helt utan relation som påpekat att jag är betydligt rörligare och vigare än jag själv vill tro! Så jag är inget kylskåp, utan mer som en bäddsoffa. Stor, mjuk och flexibel.
 
Imorse blev det upp med tuppen igen.. faktiskt lite innan tuppen.. latmask.. och cykla iväg till gymmet. Första morgonpasset på ett bra tag nu. Var kul att komma tillbaka igen men fan va kallt det ska vara ute. Det är ju april nu. Men det är väl någon vecka till sen så är det nog varmt och skönt, som de ska vara. Ryggen kändes bättre men man är för det första fortfarande lite försiktig när man böjer sig och det känns inte helt bra så tog det försiktigt.
 
Började med 17 min på crosstrainern för att värma upp. Sedan traskade jag ner och körde lite  chins och dips. En skum känsla av att både bli starkare och svagare sen sist. Mycket lagrad energi så exploderade i kraft första omgången och sen droppade det lite väl fort. Avslutade med plankan och strech av sätes, rygg och latsmuskler. Hur ser det ut? Får jag till plankan rätt? Ser lite ut som röfven är lite för högt uppe? Lite längre ner och upp med huvudet tror jag för att få en rakare linje genom kroppen. Vad säger ni som kanske är lite bättre på det där?
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

jag tänkte också ner med rumpan :P

Svar: Jo, jag tycker också det. Jag hörde med PT igår om det just då vi gick igenom lite magövningar och sidoplanka. När det diskuterades så lät det som det var ok men tänkte jag skulle skicka bilden och höra. När man ritar och har sig så blir det inte lika detaljrikt och såhär i efterhand som stirrar jag lite dumt på mig själv och undrar varför man bara inte gick ner i planka och visade.. doh
Pierre

2013-04-04 @ 22:17:12
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0