Vår Utmaning (inte er)

2013-04-2614:55:00
Det blev inte högvinsten vid förra utmaningen (på jobb då) men fick åtminstone en t-shirt från Craft (fått och fått.. den är på G). Nu är det dock dags igen. Winter Challenge har övergått till Spring Challenge. Nedan är listan på vad som ska åstakommas denna omgång (som redan är igång sedan i lördags). Så jag har hunnit med lite så fyller på med det också.
 
UtmaningGjordaAvklarat
Back squats 5x 100% kroppsvikt - -
1000 växlande enbenshopp - -
300 Pull-ups 36 -
Löpning 10km under 50 min - -
Löpning 80 km 30 -
4 h sportsaktivitet 5:38:00 KLAR
6 h cykling/spinning 3:48:00 -
300 dips 90 -
Burpees 75 under 7 min - -
2 h Yoga/Pilates/Strech - -
 
Jag tycker att det är inte samma utmaning som förra gången. Absolut, en del av dem är rediga utmaningar och jag får något att bita i. Pullups och one leg jump ups är möjliga men kommer ta ett tag att komma upp i. Back squats med 100% kroppsvikt tycker jag är lite så-så. Personligen så fungerar det nog inte med min rygg i dagsläget så just nu lägger jag den på is. Men tycker det är lite dumt att sätta dit viktiga teknikövningar som vid fel utförande kan skada rygg till folk som många är långt ifrån upplärda i det.
 
Sedan tycker jag att sports training i 4 timmar, den var lite väl enkel från dem. Den är jag redan klar med. Cykling 6 timmar. Det är ändå sommar, den kunde de fläskat på lite till med. Det är ändå två månader. Yoga/Pilates/strech i 2 timmar.. samma där, lite enkel. Tänkte haka på två pilatespass och lite strech på det så är det klart. Löpningen är ungefär som förra omgången och milen under 50 klarar jag och 80 är jag på god väg mot. Så.. ja.. det ska väl gå att fixa denna omgång. Få se bara om man kan excellera i något av dem och skrapa ihop en liten extra poäng.
 
Synd bara de inte snappade upp på tipset att ha tre steg istället för ett. Att ha ett minimi, mål och excellera. Att ha exempelvis Löpning, minimi 60 km (1poäng), mål 100 km (2 poäng) och excellera 130 km (3 poäng). Så kan man sträva efter mer poäng även om någon redan ligger flera mil före.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0