Onsdagsslit

2013-08-2211:52:32
Igår blev en bra dag på gymmet! Varje onsdag nu har jag gått på cirkelträning och det är sketnakul! Övningarna i sig ser alltid lätta ut och man pressar på. Det är 8 övningar, 45 s aktiv träning och 15 sd vila mellan varje övning och efter varje varv blir det 1 minuts vila och det är 3 varv på hela passet. DET SLITER! Man kör på, pulsen kommer igång direkt och hur stark man än är så segnar man ihop under varv 2 och sen nästan älskbävar man för varv 3! Varje gång och så även denna. Svetten droppar icke, den RINNER från pannan, hakan, skägger och ens t-shirt blir dyblöt. Glömmer alltid att ta med en extra. Men det är kul, riktigt jävla roligt!
 
45 minuter pass och efter det är klart kryper jag iväg mot gymmet och kör lite fria vikter. Militärpress, bänkpress, bicepscurl, m.m m.m. Kör på mellan 40 och 60 minuter. Denna gång blev det 40 minuter tills kroppen fick nog. Energin tryter redan efter cirkelpasset och man sliter ner det sista man har med skrotlyftet. Skitskönt!!
 
Min rygg däremot har börjat klaga lite igen. Efter mina plankutmaningar som drev mig till att köra runt 10 min planka om dagen gjorde att min bål stärktes och mina besvär med ryggen minskade avsevärt. Sen slutade jag och min smärta har successivt kommit tillbaka nu. Så tänkte jag kunde köra lite planka som avslut på dagen där på gymmet. Tänkte 10 min planka och x antal omgångar, typ 2. Men det blev 5 minuter planka. Bålen var det inget fel på men armarna skakade och var helt jäkla slut efter allt träning precis innan att det gick bara inte. Men 5 minuter är alltid 5 minuter och det är definitivt mer än 0 minuter.
 
 
Sen tänkte jag gå hem.. men nu när man ändå är där... så det fick bli 10 minuter på crosstrainern också, som ett litet avslut och en sista förbränning innan man kastar in handduken för idag.. eller den genomblöta t-shirten.
 
Sjukt trött, sjukt nöjd! När jag väl kom hem blev det mat och det var välbehövligt! Energin droppade till 0 precis när jag kom hem och det var med möda jag fixade lite enkel mat. Var bara tvungen att ha i mig något.
 
Skitkul dag! Onsdagspass is da shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0