Pigga ben

2013-08-2310:27:26
Igår blev det löpning på eftermiddagen. Visste jag ville ut och springa men inte vad. Intervaller? Lite lättare löpning? Backpass? .. Lättare löpning känns det som jag pysslat med väldigt mycket på sistone. Så den strök vi. Intervaller vore bra.. men njae.. så backar. Bara backpass? Nä, vi tar SHE rundan. 2.5 km per varv ren på backar backar och mer backar. Några få korta raksträckor men annars bara backar. Klockren runda för att få kontinuerlig löpning och bra styrkepass.
 
Så jag valde att springa dit. Det blev strax under 5 km transportsträcka. Sedan började vi på varv ett, gick utmärkt. Varv 2. Träffade på en polare som precis kört sitt pass men som hakade på ett varv. Lite för att se hur sträckan var, lite socialt och lite extra träning. Tycker det är fantastiskt strongt att när man kört sitt pass färdigt och är slut att man hakar på en sådan runda med den kraft och ork han hade. Grymt bra! Och sjukt trevligt med sällskap!
 
Sedan blev det varv 3 och varv 4. En mil avklarad med rena backar. Därefter så fortsatte jag springa på hemåt. När jag var en 2 km hemifrån så började vänster hörlur spraka och försvinna. Va fan.. inte igen.. inte dessa också. Tog av mig då de störde mest och det var ju ändå sån kort bit hem nu. Få se om det var litet glapp och kanske fungerar bra nästa gång.
 
Nästan hemma så tog jag en kort extrarunda på en 700 m för att samla på mig en sista sträckning för att få 20 km totalt. Sjukt trevlig runda och redigt behövlig. Blev ändå lugnt tempo men långt, behagligt men samtidigt ansträngande.
 
Imorse blev det gympass. När jag cyklade iväg blev jag överraskad att jag var piggare och starkare i benen än jag varit på länge. Detta efter gårdagens pass! Helt sjukt.. men glädjande. Blev bänkpress, militärpress, bicepscurl, tricepscurl, axellyft fram och sidor och avslutar med shrugs. La på mer vikt för bänkpress och militärpress. Det kändes lite för lätt så får öka lite. Känns i allmänhet som man fastnat lite i sin prestation så funderar på att till nästa vecka köra både med högre vikt / lägre reps och åt andra hållet med lägre vikt / högre reps. Lite för att komma ifrån denna "rutin" man hamnat i.
 
Sjukt nöjd över senaste prestationerna så efter jobb kan man påbörja helgen med gott mod! (Hade jag iofs gjort ändå).
 

Kommentarer
Postat av: Suzan

Bra jobbat!

2013-08-23 @ 13:01:53
URL: http://icanrestwhenimdead.com/
Postat av: Lina

Bra jobbat!! IM Köpenhamn lär vara en fin tävling, lite sugen jag också på att vidga vyerna!

2013-08-25 @ 13:54:30
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0