Skev kropp

2013-08-3009:43:21
Äntligen då hemma igen från München och få ut och springa lite. Så igår blev det löpning på eftermiddagen som en muskelvärmare inför söndagens lopp, Tough Viking. Plockade fram musik och hörlurar för att få lite peppande musik i öronen men kom ihåg att sist jag sprang så försvann ljudet i vänster hörlur. Så kontrollerade hörlurarna innan jag stack ut. Glapp. Trasiga hörlurar, andra paret inom 8 månader. God damn! Så bara leta upp kvitt och reklamera. Igen. Borde inte köpa liknande igen men får jag tillgodo så har de kommit ut med ett par nyare så ja.. de får väl en chans till.
 
 
Men löpning blev det. Ut i naturområde som är så skönt att springa i och sätta fart. Skuttade iväg och började med 10:an som är nästan 10 km. Saknas 400 m. Efter en 2,5 km så högg det till i bröstet och i knäet. Lite nervös på det men sånt händer, ibland. Så sprang vidare och det släppte en 500 m senare så var nog ingen fara. Kände inte av det senare under passet heller så. Men det gjorde iofs att jag ändrade mig från att köra en 5 km extra till att ta 3 km. Det skulle bli 12.5 km löpning vilket kändes som en bra kompromiss.
 
När jag kom in efter 12,4 ville jag springa lite till för att få iallafall över 12.5. När jag stannade på 12.7 var det ju så löjligt nära så fick bli ytterligare 300 m så jag avslutade på 13 km blankt på timmen och 3 minuter. Helt ok löpning efter ungefär en veckas ledighet.
 
 
Nu på morgonen blev det åter ett besök på gymmet. Även här en veckas ledighet. Axlarna kändes bättre men har ont i dem igen.. på andra ställen. GAH! Strålande. Tänkte att jag tar det lugnt idag, både efter lite vila men även så man inte bränner slut eller får värk inför då helgen. Sänkte bara lite lite lite så man kunde få bättre kontrollerade rörelser, de bränner nästan värre.
 
Men jag vet att jag kan vara lite klenare på vänster sida, brukar märkes på de sista repsen när man är riktigt trött... men här var jag helt skev redan från start. Obehagligt skev och klen. Helt bissart, kunde inte stå rakt för då vek de sig nästan så fick stå "fel" för att det skulle kännas rätt. Hoppas det är någon engångsgrej.. sovit skevt eller något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0