Ta de lugnt med Voltaren

2013-08-1610:00:35
Tänkte sprida vidare en liten varning eller kanske mer göra folk uppmärksamma på lite bieffekter av användningen av Voltaren.
 
Själv så blev jag ordinerad antiinflammatoriskt när jag hade en muskelinflammation i ryggen i våras. Det hjälpte utmärkt och vilken skillnad när man kunde böja sig ordentligt utan att det högg i en. Voltaren blev min vän och jag har alltid en karta hemma just in case. Ibland när man tränar på rätt så hårt så komemr det skador eller att jag får återigen inflammation i musklerna i ryggen eller annat som gör att jag gärna tar en Voltaren för att lindra och förhoppningsvis åtgärdar mina problem.
 
Har ännu personligen inte haft några problem men läste ett inlägg som en person skrivit som också använde Voltaren. Har använt det tidigare utan problem men så en kväll efter ett träningspass så intogs denna medicin och strax därefter uppkom klåda över hela kroppen. Därefter hjärtklappning, yrsel och illamående. Han tog sig in till badrummet där han svimmade och slog i huvudet. Vaknade upp, fick hjälp ut för att svimma av en gång till.
 
Vid ett senare tillfälle användes Voltaren igen med samma resultat (nästan, mindre avsvimmat). Flera andra har också rapporterat in liknande händelser. Den är även blodtunnande så det kan vara bra att ha koll på om man ska göra eventuella stick eller om man skadar sig medan man går på Voltaren eller annat smärtlindrande, antiinflammatoriskt.
 
Nu har jag aldrig haft detta problem, ktroligen är jag inte överkänslig och det är nog få som är, men jag tänkte att det är bra om sådan information sprids så man kanske kan undvika eventuella otrevligheter. Ta smärtstillande med måtta! Brukar själv inte knapra detta alltför ofta, hjälper oftast med vila och vatten men när träningsmängden ökar så gör även skador och besvär så då är det lätt att man tar en liten tablett till hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0