Tävlingshelg

2013-08-0608:43:36
Hepp hepp! Nu har vi väl begrundat de där ölen länge nog. Har varit sjukt kass på att uppdatera bloggen här. En del har varit att jag tränat på rätt så bra på sistone inför helgens olika tävlingar (den som var precis) och delvis att jag väl tappat energin lite att sätta mig ner vid en dator och skriva. Det är så fantastiskt fint väder ute att jag hellre velat försöka njuta av solens strålar när de är än att sitta vid ett skrivbord. Men ska försöka göra en uppdatering av läget!
 
Fram tills helgen har jag kört på rejält med träning. Cykling, löpning, simning och styrketräning. I lördags var det Malmösimmet. 2 km simning i Västra Hamnen. Det rådde uppenbarligen badförbud fortfarande ´p.g.a förhöjd bakteriehalt i vattnet, men det gick uppenbarligen bra att simma ändå.
 
I söndags var det Malmö Triathlon i samma område. 1.5 km simning, 40 km cykling och 10 km löpning. De var på väg att ställa in eller göra om p.g.a denna bakteriehalt men då ingen rapporterat in några besvär från simningen dagen innan så körde de på som planerat.
 
Då jag gillar att skriva ner mina små race report så kommer mer detaljerade berättelser om tävlingarna senare, men tänkte jag kan börja med att titta förbi och heja på er lite!
 
Igår har jag även spontananmält mig till Malmö halvmara som går av stapeln nu på lördag. Jag skulle egentligen köra Karlstad Triathlon men det blev inte av så då jag har en helg ledig så varför inte springa en halvmara när man ändå är igång. Roligt nog så verkar det som jag i samma veva inspirerat en gammal klassvän från grundskolan att också anmäla sig till loppet. Jättekul och imponerande!
 
Sedan så för er som är intresserade. En del av mina inlägg tidigare var rätt så .. generiska. Tränat morgonpass.. gick bra.. och så en bild på de. Kanske inte så sjukt inspirerande. Men jag har letat mig fram till instagram så för er som pysslar med det och vill så kan ni följa mig där under namnet im_ironbadger. Lite enklare att skicka upp en bild eller så ibland. Men ska försöka hålla denna blogg vid lov vid sidan av men blir kanske lite färre inlägg men förhoppningsvis med mer innehåll.
 

Kommentarer
Postat av: Suz

Åh vilken fin medalj!
Kul art du ska springa på lördag! Får vi äran att ha med dig som löpare för Coach K Runners?

Svar: Alltid kul med lite extra blingbling till arvet.Jo, det var ju en bra/taskig idé du hade där.. hur man nu ser på de. =) Jag anmälde mig som blank men kan se om man kanske kan lägga till de. Springer nog helst i egen tröja och har iofs inte köpt någon av er men kan ju gärna ha med en grupp än ingen alls. Ska ta en titt på det där.
Pierre

2013-08-06 @ 09:08:09
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Postat av: Suz

Spring i vilken tröja du vill, vill du ändra organisation/förening så blir vi väldigt glada :-)

Svar: Absolut. Det är uppdaterat nu så ni fick en till ;)
Pierre

2013-08-06 @ 09:52:50
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0