Får skärpa mig lite

2013-02-2114:34:08
Så, hej! Jag lever och mår bra, ingen nöd för oro. Hehe.. men det har varit rätt så tyst här ett tag och det är mest till att det har varit busy busy busy! Fullt upp att göra och en liten del bara glömt bort bloggen.. inte glömt men man har gjort annat helt enkelt.
 
Iallafall, veckan flyter nästan på som vanligt. Jag är varje morgon på gym. I söndags var jag och två vänner ute och åkte längdskidor. Mer kuperat område än jag åkt på tidigare nu under vintern. En golfbana jag åkt på förr som är redigt bra. Ligger på Romeleåsen så den är lite högre upp så mer snö än vad som finns runtom mig annars. Där är som sagt mer backar och då spåren är klassiskt upplogade så finns det gott om tillfällen att ramla. Lyckades hålla mig upprätt och bara ramla en gång men det gick inte fort och lyckades istället spåra ur någon gång. Inte min finaste runda och väldigt nöjd att jag inte kör ett Vasalopp nu inom kort. Hade aldrig fungerat!
 
Morgonpassen i måndags och onsdag går som tåget, det har ännu inte spårat ur. Känner lite att jag börjar bli lite uttjatad på samma övningar varje gång att jag vill ändra det lite. I onsdags började jag istället med chins och dips innan jag tog tag i mitt vanliga program. Så detta har gett mig träningsvärk i muskler jag uteblivit att träna so far. Fredag, imorgon är de ja, tänkte jag ändra lite i upplägget. Får se hur det blir då jag ännu inte hunnit titta på det än. Men chins och dips är kul och kommer nog med.
 
Plankan har jag kört desto mer med nu på tisdag och imorse torsdag. I tisdags blev det 12 minuter planka. 2x2 minuter + 1 x 4 minut planka. Varvar med ryggresning också. Idag blev det återigen planka fast efter ett klipp jag såg för några år sedan och körde när jag var iväg på någon tjänsteresa. Den fick en comeback idag.
 
 
Så det blev 3 x 3:30 min planka efter ovan modell och sedan avslutade med 2:30 min planka. Känns som det inte är magen eller rygg som tar slut utan armarna. Vet inte om det är jag som gör fel eller om jag kanske har en vältränad mage. Fick även igår veta att jag gjort fel när jag gjort ryggresningar. Jag skall ICKE rulla med ryggen om jag använder vikter utan vara rak i ryggen genom hela rörelsen. Har alltid kört så men har sett så många som rullat med ryggen så antog att jag gjorde fel och ändrade mig. Men där ser man. Så har ändrat tillbaka nu och ja, kanske kan det det göra att min rygg mår lite bättre framöver? Många bäckar små..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0