En blöt helg

2013-07-0112:49:00
En helg i vattnets tecken. Det blev ena blöta två dagar i tajt neopren. Nej, det är icke någon fetishfestival på g utan kom ut att simma i sommarens underbara väder. Fast iofs.. kanske kan kalla Vansbro som någon fetishfestival, går väl för de flesta sporter.
 
Jag och Jenny stack iväg under lördagen till ett stenbrott inte långt härifrån för att testa våtdräkt och simma lite utomhus. Det regnade hela tiden och vi bytte om under tak i något övergivet och halvt besudlad verkstad. Lervelling på parkeringen av allt regn som blandats med sand och bildat något som vissa betalar tusentals kronor för att få bli insmord i. Men inget som spelar roll, vi ska ner och simma i det fantastiska kalla vattnet.
 
Blev tre varv i stenbrottet och gissningsvis runt kilometern. Hade för mig ett varv var längre men efter senare mätning så får jag nog nöja mig med mindre dessvärre. Våtdräkten satt tajt, som vanligt och inte helt överraskande. Det tar emot i axlarna lite när man simmar och misstänker det tröttar ut mig lite.. det är de och att jag inte simmat sen april tror jag. Alldeles för lite simmar denna vår och det är icke gott för kommande lopp.
 
Söndagen stack vi ut till Lomma för att simma men vågorna var så höga, det blåste kraftigt och ösregnade (igen) så vi återvände till vårt vattenhål istället.
 
5 varv lyckades vi öka upp det till, runt 2 km. Tror jag drar efter mig lite väl mycket och smusslar in små vilopauser. Så får man sota för sin lathet. Men andningen gick desto bättre denna andra runda. Inte samma låsning i strupen utan kunde köra både 3-takt och 4-takt utan större svårigheter. Isch. Fanns ju även tid att tänka mer på hållningen igen och efter ytterligare pikar om min tunga rumpa som gärna svankar neråt så blev det lite då och då fokus på att spänna mage och få sig så platt som möjligt.
 
Tyckte det blev en strålande helg med mycket simning vilket behövdes för min egen del. Även om det var pisseväder och solen hånade oss gruvligt så kan man inte klaga på att man latat sig.. alltför mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0