Freja, jag och intervaller

2013-07-1010:43:32
Efter jobb igår så tog jag och rastade av Freja lite. Har insett att de där triathlon loppen som var så långt borta.. de är de inte längre. Shit, det är 3 veckor kvar och jag både cyklar och simmar som en katt. Det kommer ju för i helsike inte gå alls om jag fortsätter såhär. Så blir mer simma nu i fortsättningen samt cykla. Löpningen fungerar utmärkt men måste fortsätta där med så jag inte tappar. Så.. ännu mer träning helt enkelt!
 
Blev en kortare cykeltur på 4,5 mil på ungefär 1½ timme. Det var något extremt irriterande som klickade på cykeln hela tiden men det slutade.. tillslut. Gillar lite på att det kan vara vevarmen som behöver dras åt lite så ska göra så. Kände även att jag inte fick ner all kraft från benen och ut till hjulen. kan nog höja sadeln lite lite lite extremt lite till så ska det nog kännas bättre. Dock gick det utmärkt att ligga i tempoställning större delen av passet, känns säkrare även i trafik. Utmärkt!
 
 
Gick ok som uppvärmning ner till rakan. Tog mig 17 minuter att köra den milen så snittade 34 km/h men så var det mycket nerförsbacke dit också. Sedan blev det intervallspass. 5 stycken 5(45/15) med 2 minuters vila mellan. Lite väl långt kanske men så blir man fullt återhämtad och laddad med energi att pressa på fullt igen. 45 sekunders aktiv hård träning, verkligen pressa allt man kan följt av 15 sekunders vila. Det låter så enkelt men när man kört 15 stycken och har 10 kvar så börjar man bli jäkligt trött. Körde fram och tillbaka på rakan så en del blev med medvind och då gick det fort men så fort man vände blev det motvind och ja jäklar det blev jobbigare då att pressa! Men passet genomfördes och mina ben tog helt slut. Skulle ligga runt 90% av maxpuls men kom aldrig upp i det. Verkar som min kondition och muskler inte riktigt är synkade, för trött blev jag.
 
Sen cykla hem igen. 16 km hemåt och detta tog 41 minuter. Helt slut och bara uppförsbacke!! Snittade 28 km/h. sjukt icke imponerande men jag skyller på trötta ben! Var fantastiskt väder dock så på det hela en underbar runda. Får försöka hinna med fler sådana fram till loppen och egentligen efteråt också.. Vi har ju nästa säsong och där ska vi ju öka!
 
 
Passade även på att testa lite tri-kläder som jag har hemma. Mina vanliga löparstrumpor istället då det är de jag ska köra på när jag kör triathlon då jag vill springa i dem. Kan inte springa barfota, då får jag blåsor så ett par strumpor som rullas på. Sedan tog jag mina tri-shorts som jag köpte på Playitas för en billig peng. De sitter ok men de är inte extremt bekväma. Tyget känns lite udda och skavar lite om midjan.. antar det är fettets besvär mer än byxorna men blir nog ett par nya som jag kan tävla i tänkte jag. Fungerar dock till träning. Sedan letade jag fram mitt tri-linne som jag köpte till mitt första triathlon. Nej, det är int ett dugg sexigt och det framhäver alldeles för mycket och fel. Men tänkte why not och behöver ju sola axlar lite så man får bort lite mer av bonnabrännan! Skönt var det dock, riktigt skönt. Samt utan handskar. Dra ner på prylarna och tidsdrivet på tävlingen och cykla 4 mil utan handskar är ju nemas problemas för jösse namn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0