Hven

2013-07-0813:03:36
Tomt på bloggfronten, japp, stämmer utmärkt för er uppmärksamma människor. Jag har spenderat helgen på Hven med vänner och det har varit rätt och slätt förträffligt på alla sätt! Molnfritt, solsken, värme, skönt sällskap, god dryck och mat och bara jävligt roligt!
 
Har cyklat (jag var enda som tog vagn till cykel så fick lite extra packning till mig men lyckades ändå cykla på bland de första upp för de brantaste backarna (egoboost)), spelat kass fotboll (inget fel på bollen eller andra spelarna, har bara inte gjort det på flera år och då inte i sandaler på halt gräs) ätit skitgod mat och druckit gott. En del öl blev det men nog 50/50 på med och utan alkohol. Finns en del helt ok alkoholfria på systemet som sagt och denna gång blev det återigen Mariestad samt Estrella som fick väl anses som ok.
 
Tog med mig min Garmin så hade koll på vad vi cyklade. Första dagen blev det 12 mil och söndagen desto kortare, runt en 6 km enbart.
 
Söndag morgon steg jag upp extra tidigt och före de andra. Halv sju vaknade jag och strax efter sju stack jag ut på en löprunda. Kunde inte låta bli att ta med mig kläder och löparskorna för en runda ute på vackra fantastiska Hven. Det var tidigt men redan väldigt varmt ute, riktigt behagligt. Bara någon enstaka människa ute som man mötte, de var oftast ute med hund eller tog en morgonpromenad.
 
Kroppen var lite seg efter all aktivitet dagen innan men sakta men säkert vaknade man till liv. Blev slutligen 10 km uppskramlat och på 55 minuter, så behagligt tempo och bara jättemysig löpning. Sen dusch, hotellfrukost (Fanns INGEN BACON!!) och så var det dags att lämna ön för denna gång! Men det blir fler gånger, we shall meet again!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Åh vilken härlig semester! Trots avsaknaden av bacon ;)
Sv: Jaaa, men förstås! Du är inte dum du! :) Bra skrivet gällande sommarsuparna! Fick mig att tänka till lite.

Svar: Klart jag inte är. =)Men har själv undrat varför jag ibland vill ha en öl istället för att bara ta... något annat och antar det är en invand belöningssystem. "Yay, du är klar med allt för idag, ta en öl och koppla av". Tur det finns lite alternativ.
Pierre

2013-07-08 @ 14:16:29
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0