ON FIRE!

2013-07-1209:39:12
Hade ju för ett litet tag sedan en liten träningsdipp. Inget kändes direkt kul och man drog sig för att träna. Förutom gymmet på morgonen då som kommit som en andra andning. Men nu med det strålande vädret och två triathlon tävlingar på intåg så har pressen börjat kännas rejält och jag har fått försöka växla upp träningen lite.
 
Det har än så länge gått alldeles utmärkt att göra så. Har hunnit med att både cykla, simma, springa och gymma i veckan. Det blir nästan en 2-3 pass om dagen. Få se hur länge man kan hålla uppe detta tempo utan att segna ner halvdöd.
 
Igår efter jobb blev det till att byta om och direkt ut med Freja på en kort tur. Inget direkt inplanerat utan jag tog med verktygen och tänkte försöka justera lite på cykeln så man får bättre sittställning och förhoppningsvis ut mer energi och hastighet. Det blev lite bättre men har mer att ändra på, känns fortfarande inte helt rätt. Segt gick det också. En enkel kort runda på 35 km och snittade 30. Tror fan det hade gått fortare med Tess och det är ju inte rätt någonstans. Var trött i benen på vägen hem och även om jag tog ett annat håll med en lägre lutning på backen hem så gick det långsamt. Men jag kom ut! Det är det viktiga!
 
Lite skev ser jag, det justerar vi!
 
Kom hem, vilade lite, åt lite lätt och sen ut igen. Nästan ett brickpass igår men för mycket vila mellan tycker jag. Men så ut till S:t Hans backar och körde S:t Hans Extreme rundan. 4 varv blev det. Mötte upp med CKR och min gamla träningspolare som är i stan över semestern. Vi tog lead direkt för gruppen och körde på i makligt tempo. Hårt för benen men ändå helt ok konditionsmässigt. Efter 2 varv gav min polare upp och jag fortsatte. Skulle åtminstone ha mina 4  varv, vilket det blev. 10 km nästan konstant backar. Det är ett GÖTT PASS! Under timmen också, 58:50 blev det slutligen, fick springa lite varv på gräsplanen i slutet för att få ihop 10 km på klockan. Helt jäkla slut i benen.
 
Sedan nu på morgonen var det ju gym. Trodde jag skulle försova mig igen men vakande upp pigg och TAGGAD! I med frukost och så iväg. Blev väl inte mitt starkaste pass men FAN! JAG ÄR TAGGAD! Köttade på så gott det gick med lite brist på energi. Ökade även för axellyft fram och sido. 16kg fram per hantel och 12 kg per hantel åt sidorna. Bicepscurl igen med skivstång, 32.5 kg denna gång så liten ökning bara. Hann även med lite drag till hakan för att ta det sista ut kroppen och sen dusch.
 
 
Kommer ut till strålande sol och det är fredag och det är SCHNITZEL på jobb och planerar att simma i eftermiddag lite kort innan AW och helgen är planerad till MAX och det kommer bli ÅSUM!! Är helt igång idag! Undrar om det är någon andra andning / andra kropp som är igång eller om det var bilden av viktminskning på vågen eller bara... OH! DET ÄR SÅ SUPER!
 
Kom igen nu! TAGGA! TAGGA! TAGGA! TAGGA! DET ÄR FREDAG! Ut och träna något!!!!! Kör skiten ur kroppen! NU KÖR VI!

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Gryyymt! Kör så det ryker nu! BOM! :D

Svar: SOM FAN! Helgen gått men FAN lika taggad! 2 veckor kvar innan vila så ska köra slut på kroppen från pannben till lilltå!
Pierre

2013-07-12 @ 18:08:01
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0