SpeedStyrka!

2013-07-1011:01:54
Imorse vaknade jag när klockan "ringde", dvs att morgonnyheterna 0530 drog igång. Gött, pigg och bra trots att jag var så försbaskad slut på energi igår kväll. Lyssnade igenom och så någon liten låt också, sen kollades det det på klockan. 0615. !!!! Va falls! KÖNSORD! Var fan tog tiden vägen. Jag var ju vaken!
 
Upp fort som fan och började käka frukost och klä på mig. Tur man valde igår att göra en smoothie på egenodlad smultron, lite juice och turkisk yoghurt så den stod färdig och drickvänlig. Mumma! Nom nom nom, slask slask.
 
Kom sent till gymmet. Orkade fan nästan inte ens cykla. Helt slut och tänkte hur ska denna morgonen gå egentligen. Ska jag sänka vikterna?? NEEEE, nu kör vi! Fuck it, we do it live!!!
 
Körde på med chins och det gick bättre än väntat. Inga stormsteg direkt men fanns mer kraft att hämta ut att verkligen pressa sig upp för de sista. Likaså för dips som kördes först 20 vanliga och därefter 2 set med 20 kg vikt. Bänkpress på 70 kg gick precis lika utmärkt som i måndags och militärpress på 40 kg gick bättre än väntat. Liten dip i andra set men i tredje kom jag tillbaka och pressade på bättre än någonsin!
 
Axellyft vad jag helt slut vid. Körde på med samma vikt som innan, 10 kg åt sidorna och 14 kg fram och det verkligen sög musten ur mig. Av någon anledning gick jag upp på tå vid ett tillfälle för att få upp hantlarna lite till.. tja, mätt från golvet fungerade det ju! Sedan sket jag i shrugs. Vikterna är så långt ner och ryggen så sur så tänkte att jag skippar det idag och kör lite bicepscurl med en skivstång istället. Har inte kört biceps på evigheter utan de har blivit.. passivt tränade mer. Men allt annat kör jag så tänkte att balansen måste återställas. Så tog en färdig stång på 30 kg och avslutade passet 3x10.
 
Sen in i duschen och iväg.. och sedär.. trots att jag  var sent på det från start kom jag iväg till jobb vid samma tid som alla andra mornar. Hepp, man kan vara effektiv om man bara vill!
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Grymt bra jobbat ju! :D Tänk att en dålig morgon kan förvandlas till ett bra pass? Det är bra.
Sv: Oh, idag regnar det ju som galet! Men vi var busiga och tog en mil i skogen ändå, och det var riktigt skönt! Blöta var vi förstås, men ändå befriande att gå där i regnet och bara vara :)
Ah, men duktigt ändå! Brukar du försöka maxa tiderna ordentligt då? Hörde någonstans att rekordet är på typ 15 min eller något åt det hållet, undrar hur man lyckas med det konststycket...
Hoppas att du har en bra dag!

Svar: Njae, kan fuska lite iblando ch ta fler men kortare tider men försöker pressa mig själv att maxa ut. Det är lite på var jag är och så.. någon gång ska jag iväg strax efter, bara fixa plankan och då vill man inte börja svettas för mycket. Lite så blir det ibland men ja.. utan press ingen träning.
Pierre

2013-07-10 @ 16:52:38
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0