Utmaning Plankan

2013-07-0814:19:00
Igår kväll när man väl kommit hem och man förberedde sig lite för morgondagen, kopplade av och fixade lite så kom jag på att det är ju söndag och jag var högst osäker på hur många minuter planka jag totalt fixat under veckan. Målet var att klara av 40 minuter och jag visste att jag var nära men nog inte klar. En snabb titt på datorn visade 34 minuter så det var bara till att rulla ut matten och lägga sig ner och börja.. planka.
 
Men det gick hyfsat snabbt att få ihop de restrerande 6 minutrarna och så var 40 minuter avklarare och allt spikat och fixat! Tada.wav, DONE
 
Känner faktiskt att man börjar få lite starkare mage. Inte mycket men lite grann, det hjälper när man rör sig i vardagen, lutar sig och har sig. Ryggen klagar inte lika mycket och när den gör det är det inte lika illa, magen avlastar en del. Så skönt, så skönt!
 
Så nu är det ny vecka och då är det ju på'at igen. Men får höja lite och efter tips från vänner valde jag att ta ett enklare men naturligt steg uppåt, 50 minuter skall klaras av under kommande vecka!
 
50 minuter planka, det är ju nästan ingenting på en hel vecka!! Det är en nästan en halv procent 0.5%, av hela veckan (om jag tänkt rätt här nu, hehe)! Det fixar vi! Vem är på?!

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Min första tanke var 'vad kul med utmaning!' sedan insåg jag att jag var med i en plankutmaning förut och jag kan fortfarande inte planka sedan dess eftersom det var sååå sjuuukt tradigt! Hahaha. Men sedan finns det folk som älskar att planka, så heja heja! :D
Sv: Åh, bra öltips! :D Tack tack! Jag skall ju ha 30 -årsfest på lördag och då skall jag köpa hem lite alkohol, eller något alkoholfritt, vet dock inte riktigt vad jag kommer att vara sugen på... Troligen några öl av något slag :)

Svar: Jo, det är riktigt segt att bara stå.. sitta... hänga.. ja.. planka i några minuter. Det låter så kort om tid men när man bara stirrar på ett golv så är det otroligt segt. Radio eller tv i bakgrunden hjälper lite, så kan man fokusera lite.. fast borde nog ta plattan istället så jag faktiskt ser vad som händer och inte bara hör. Oh.. det var ju en bra idé, ska jag fan prova själv!!Tja, varför ska det ena utesluta det andra. Ta och mixa =) Brukar jag göra så får man det bästa av massa världar men man är ändå up&running dagen efter!
Pierre

2013-07-09 @ 09:22:27
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0