Effektiv morgon

2013-06-2411:26:00
Måndagen började med gym. Överraskad? nope? Inte jag heller. Känns igen som evigheter sedan bara. Var stängt i fredags och min tanke på eget pass hemma kom av sig med annan fix som fick ta prio.
 
Men även om jag kom i säng sent så var jag pigg på morgonen så var duktig och kom till öppningen. Kände mig pigg, stark och laddad! Glömt vattenflaska.. meh.. får köra på utan. Gott med vatten till visst men inte livsnödvändigt under passet.
 
Chins, startade med chins och direkt kände jag mig svag. Var uppe i en 9 stycken innan men kom inte över 5. Seg och orkeslös. Körde på men med samma resultat varje gång. Ingen kraft. Trist när man ändå byggt upp och känt utvecklingen. En liten dip förhoppningsvis? På tal om dip, övergick direkt efter till dips. 20 stycken utan vikt gick flygande rent. Letade upp bältet och insåg att den gått sönder. De har lagat den lite hastigt och halvdant men det fungerar. Börjar se omkring mig och inser vilken röra allt är i. Ligger en gammal handduk, vikter överallt, svett-papper som någon lämnat kvar och allt i en stor röra. Hur svårt ska det vara för folk egentligen?
 
Kör på med 15 kg på dips. Går inte så starkt som jag hoppats på där heller. Går bättre än med chins men tappat även där. Undrar om det ändå är något med PWO. Kört med det på morgonen innan men nu tog den slut perfekt i tid för ett litet uppehåll. Se hur det känns nästa gång om man har samma känsla.
 
 
Men var snabb på övningarna. Fortsatte med bänkpress och militärpress. Kände mig lite starkare där och det piggade upp sinnet åtminstone. Musklerna började bli trötta, det kändes, men de hade explosiv kraft kvar och pressade på! 65 kg på bänpress och 30kg på militärpress. Andra gången jag kör den överhuvudtaget så lite spännande med nya övningar.
 
Axellyft med hantlar både fram och åt sidorna efter militärpressen. Började försiktigt med 9 kg åt sidorna och 12 kg fram men ökade till 14 efter första setet.
 
 
Gick därefter direkt till 32.5 kg hantlarna som låg praktiskt på helt fel ställe men för mig på helt rätt höjd. Tog dessa och körde schrugs. 3 set men alltför få reps. Var inte direkt musklerna som gav upp utan greppet började ge med sig och man vill ju inte tappa greppet om hantlarna lite halvplötsligt. Hade gjort ont i tårna om den prickat väl, vilket den garanterat hade gjort!
 
Kollade klockan. Shit, gott om tid kvar! Här var det tempo idag. Körde latsdrag men det gick inte så jäkla bra. Hade bra kraft i musklerna men greppet tappades efter en 5-6 reps. Ökade vikterna istället och pressade på tills man nästan tappade greppet helt. Får nog rota fram de där små klämmorna hemma så man kan stärka underarmen och fingrarna igen. Så tungt där det ju ändå inte, det ska jag kunna hålla fast i.
 
Axelrotationer utåt fick avsluta morgonens pass. Började lite småsegt men är grymt nöjd att ha kört på, ändå känt mig rätt så stark och kunnat hinna med så pass många övningar. Det lönar sig verkligen att vara i tid på morgonen. 5 minuter gör mycket.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Sjöberg

Jag hade precis samma flyt idag. Man står i slutet av passet och undrar "vad ska jag göra nu, jag har ju massa tid kvar".
Gött jobb med militärpressen, känner mig lite stolt :P

Svar: Det är trevligt nrä det händer, dock inte tillräckligt ofta kan tilläggas. =)Det ska du vara. Skitkul med nya övningar och speciellt de som känns att de tar. Tack för tips återigen!
Pierre

2013-06-26 @ 10:35:46
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0