Löpning och FYS pass

2013-06-1213:37:00
Igår var planen att ta en cykelrunda som träningspass på eftermiddagen. Men min cykelkompis tog en tidigare svängom så jag stod därefter i valet och kvalet om jag skulle ta en ensam cykeltur eller om jag skulle ta ett löppass. Cykla är trevligt men har iofs ett lopp på agendan nu på lördag. Däremot börjar rundorna här bli lite tjatiga.
 
Men så kom jag på att Coach K Runners skulle ha ett FYS pass på S:t Hans bara 5 km ifrån. Springa lite backar, burpees och annat tempohöjande. Låter ju roligt, så får man lite glatt sällskap och man har fått lite pikar på att man skulle haka på dem någon gång så varför inte just idag.
 
Sagt och gjort, jag bytte om och hakade på min ryggsäck/vätskesystem. Kändes bra att ha med lite vätska om man skulle svettas i någon timme. Kan inte hålla i flaskor och springa, det rubbar allt, så varför inte ryggsäcken när man ändå har den. Sprang iväg hemifrån och när jag sprang så cyklade cykelklubben förbi och ut på sin tisdagsrunda. Visst ja.. de hade jag ju kunnat haka på... men detta blir nog roligare.
 
Löptiden blev på 26:07 min och på 5.65 km så en 4:36 som starttempo. Helt ok tempo men det kändes rätt så stumt i benen ändå. Fick nästan kämpa mig fram så lite seg var kroppen. Var precis i tid och när vi stod där i grupp kände jag hur mina vader inte krampade ihop men stelnade till och blev skithårda. Gick inte att strecha ut det utan stod där som två stenklumpar och hoppades på det skulle lösa sig. De slappnade av efter någon minut så bra var ju det men skumt skumt.
 
Passet då? Jo, det var alldeles utmärkt, lite lek som uppvärmning inklusive en del burpees så blev det till att springa upp och ner för stora backen med burpees både uppe och nere. 5 vändor blev det och 55 burpees. Sedan blev det varierade övningar, en per person som vi själva valde. En person sprang ett varv upp och så ner från backen och så hoppade alla ett steg åt höger och övertog denna plats övning. Höga knän, armhävningar, situps, crounches, plankan, utfall m.m. Så fick man testa alla. Blev nog inte så omtyckt av en när jag sa till en som verkade ha kört slut på sina armar att snart blir det till att vila lite. Nästa övning var crounches så tänkte mer att han fick vila armarna. Men den på crounches just då var inte lika nöjd över mitt uttalande. Ops. Fick springa två varv också för några pratade, fick de slita lite till, jag fick t.o.m sällskap runt så det var trevligt.
 
Bra pass. Var rätt så slut efteråt. Så lite eftersnack med folk, det var mycket nytt så kul att få träffa folk man både känner och inte känner. Många glada människor och av alal möjliga åldrar och prestationer. Jättekul att alla samsas, gör sitt bästa och mår förträffligt efteråt, även om de kanske inte vågar erkänna det för Suss.
 
Sen var det bar att klänga på ryggsäcken och springa hem igen. Gick lite långsammare då, 29 minutero ch 13 sekunder så 5:13 min/km på hemvägen. Trött men ett riktigt roligt pass. Bra spontantt val.
 
 

Kommentarer
Postat av: Suz

Bra jobbat o riktigt schysst bild! :-)

Svar: Tackar! Redigt roligt. Dyker nog upp några gånger igen =) ACT igår och idag är jag redigt mör och fin. Länge sen man var sådär knådbar. Vill bara massera varenda muskel i kroppen så det är så göttans!!
Pierre

2013-06-12 @ 22:03:26
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0