Midsommarhelg

2013-06-2410:02:00
Det blev lite stop på inläggen här och är väl inte helt konstigt heller. Varit midsommar och allt vad det kan innebära. Förutom bakiskänslan då. Under midsommarfirandet så satsade jag lite större på alkoholfritt vilket gjorde kvällen betydligt behagligare samt definitivt dagen efter. Några snapsar blev det och någon öl, det blir ju så men en halv flaska alkoholfri rosé samt en 4 öl av model alkoholfri. De har jag "presenterat" lite kort tidigare men nu även smakat av dem. Vad jag kan såhär komma ihåg så var jag väldigt besviken på Staropramen som smakade väldigt blaskigt och vattnigt. Hade kanske lite för stora förhoppningar på den, brukar gilla Staropramen i vanliga fall. Mariestad däremot har jag för mig att jag tyckte var helt ok. Att jag säger vad jag har för mig är att jag var mer engagerad i samtalen vid tillfälle. Rosén var helt ok, smakade mer som läsk då den är starkt kolsyrad. Doften, inte så trevlig men smakmässigt helt ok. Ett trevligt alternativ.
 
Firandet blev med både hemmasnickrad midsommarstång av elkablar, kastad stuprör, tejp och en påle. Dans blev det också av mig skuttandes omkring denna stång med små grodorna från mobilen rätt in i en mic som sedan spelades upp i salen vi var i. Själva var vi utanför och försökte locka ut resten men gick sisådär. Jag kan orka med mycket men dans.. not so much. Kul vart de iallafall!
 
Lördagen blev mest efterfix från festen, städ och så lite vila hemma. Skönt att ta en lugn avkopplande dag. Söndagen skulle ägnas åt träning. Började med en runda kring s:t Hans som är på 2.5 km med några vänner. Visade dem rundan men den sa jag själv stop. Det hade regnat en del innan och många partier var schnorhala och jag själv gled omkring friskt. Kändes inte säkert så efter förslag som godtogs så körde vi backintervaller istället. Körde slut på benen totalt! En timmes löpning blev det totalt och benen var mosch i slutet. Ingen långdistans men träning blev det.
 
Fick även syn på smultronbusken och äntligen dags att börja skörda lite. Planterade den förra året och då blev det några få bär. Blev skördetid i fredags och söndag och det finns massvis med bär kvar. Både snart mogna och to be. Den har verkligen vuxit sig enormt stor sen förra året. Så många fler bär det är. Jättekul! Vill plantera fler så man kan plocka och göra smultronpaj! Nu är det lite för lite men tänkt med en 5-6 plantor. Oh, så gott!
 
Eftermiddagen skulle det bli simning tänkte jag. Vädret var högst osäkert och det regnade när jag kom hem så efter lite vila och lunch planerade jag om och tänkte köra inomhus istället. Var egentligen sugen på att få årets premiärtur med våtdräkten men blev lite för osäkert för det. Däremot vilade jag lite för länge och hade fel antagende om öppettiderna så det blev slutligen inget. Skulle kommit iväg alldeles för nära inpå stängningsdags så.. vi skjuter på det en dag istället. Hoppas idag blir en bättre dag för simning!
 

Så blev till att se på Despicable Me 2 på bio för att avrunda midsommarhelgen. Älskade första filmen och denna var precis lika skön och roande. Fantstiskt roligt och jag rekommenderar den varmt! Inte sett den innan? Gör de, ett gott skratt är minst lika bra som ett backpass i solsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0