Morgongym med sällskap.

2013-06-1915:09:00
Imorse blev det gym. Fokus på axlar igen men egentligen inte så mycket utöver det vanliga. Hade även stämt träff med Josse så vi skulle köra ett pass tillsammans. Händer inte så ofta men väldigt trevligt när det väl händer! Får man tid att snacka lite skit mellan seten och kan ge lite tips. Idag var det mest jag som var ute efter tips och körde efter Josses schema och övningar. Militärpress är något jag aldrig kört så det var ett kul tillskott. Fick prova lite fram vilken vikt jag skulle använda och tror jag hittade rätt. Bänkpress är även övning jag inte kört på jättelänge så blev lite att prova sig fram där också. Men en hel del styrka fanns kvar så det är jag nöjd med, men borde kunna mer.. om jag bara fortsatt träna bröst vill säga.
 
Så i korthet körde vi chins, dips, militärpress, bänkpress, axelpress med hantlar, axellyft sidan och framåt och avslutade med planka. Kul att köra på nytt gym, är lite mindre än mitt vanliga och tyckte att det saknades lite utrustning, kändes lite vingligt men annars inget att klaga på. Det är fräscht och hyfsat nyrenoverat. Hittade inte skärp så jag kunde hänga på lite vikt för dips så fick pressa på utan istället, det går men börjat vänja mig vid att få mer utmaning än att bearbeta reps, det tar sån tid bara.
 
Men kul! Skitkul att träna med sällskap och säger nog som Josse, trevligt inslag men helt ok att köra själv också. Tror det blir klockren omväxling för lite roligare och inspirerande pass då och då.
 

Kommentarer
Postat av: livetoday

OJOJOJ synd att ni inte var där kring 10 när jag började härja omkring där :)

Svar: Ja,du vet. Early bird..no need for a worm. Du får din chans att härja nästa vecka. Ska vi se hur hård du är =)
Pierre

2013-06-19 @ 21:48:39
URL: http://livetoday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0