Musklerna är med, hjärnan sover

2013-06-0313:40:06
Då var det måndag morgon. Igen. Det är fantastiskt hur den kan återkomma så frekvent och i tid, varje gång! Man borde kanske ta lärdom.
 
Däremot i tid.. det var jag icke! Efter helgens fantstiska rundor så var jag allt annat än pigg och jag lät mig också vara allt annat än pigg. Jag förstod exakt varför och det var för en gångs skull ok. Men jag skulle till gymmet, jag visste om att jag inte skull få lika lång tid som annars men det är ok. För det kan jag unna mig.
 
Märktes också hur pigg och alert man var. Skulle kolla utetemperaturen och blev konfundersam över vad klockan 10 grader celcius innebar. Därefter tittade jag runt i skåpen hemma om det var något jag kunde behöva använda just nu som fanns där. Vad det var jag skulle göra eller behövde, det visste jag inte.. men kanske kom jag på det om jag tittade i lite skåp. Gick dock inte så långt att jag letade efter tandborsten i besticklådan.
 
 
En halvtimme fick jag iallafall på gymmet. Så.. ni som läst här ett tag, vad börjar jag med? JO! Med chins. Denna morgon ska de sista plockas för utmaningen. 4 reps, 8 - 6 - 6 - 6. Nej, jag  var inte pigg som sagt men skrapade ihop 26 stycken vilket gav mig 6 extra på utmaningen. Mina 300 är avklarade och jag kunde lista denna del som avklarad. Trist nog såg jag samtidigt att någon sprungit milen snabbare än mig så där sket de sig.
 
Efteråt blev det dips. 4 set. Först 20 st utan vikt. Därefter 15 stycken med 5 kg och sist 10 och 9 stycken med 10 kg. Tror jag ska fortsätta med 10 kg ett tag. Ger lite mer press och så behöver man inte stå och gunga sig sjösjuk varannan morgon.
 
 
Gillar att pressa axlarna så avslutade med axellyft framåt och åt sidan. Framåt blev med först 12 kg hantlar, 10 varje arm och därefter 14 kg hantlar, 10 varje arm. Axellyft åt sidan blev 2 rset med 9 kg hantlar, 10 reps och avslutade med 10 reps med 10 kg hantlar. Sen fick jag vara nöjd får då tog tiden slut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0