Smyger på gym

2013-06-1712:23:54
Var ovanligt pigg idag och lyckades ta mig ner till gymmet till öppning. Strålande. Smög omkring nere vid vikterna och kämpade på. Blev ju inget morgongym i fredags så sist jag tränade var i onsdags och då Actics circle traning som iofs körde sketen ur mig men nu såhär känns det som en evighet sedan.
 
 
Började som seden numera är med chins. 9 stycken fina chins och därefter tänkte jag piffa upp det med att hänga på en 5 kg viktplatta på mig. Why not, måste ju ge mig själv en liten utmaning. 5 kg kändes inte som så mycket alls där den hängde och dinglade (!) men där höll resten av kroppen inte med. Det var en helt annan utmaning nu att ta sig upp. 2 set till med vikten och en runt 3 reps per set orkades med. Sen hängde man bara där, oavsett hur mycket man drog och försökte dra sig upp.
 
 
Dips. Rena dips som uppvärming, 20 reps. Sedan hängde på 15 kg istället, den känns! 3 set till därefter och runt en 7-9 reps per set. Huga att pressa sig upp den sista på varje set. But it feels so gooooood!
 
Smög vidare bort till hantlarna och körde axellyft åt sidorna (9 kg hantlar) och framåt (14 kg hantlar). Var piggare och starkare än jag trodde då jag varit borta nästan en vecka men det var precis så man kan kalla det rätt gjorde övningar i slutet. Sådär ska man ta dö på muskler. Axelpress direkt efteråt med 20 kg hantlar. Avslutar med 30 kg hantlar till schruggs.
 
 
Hade dock lite tid kvar så varför inte lite biceps, det blir det inte ´så mycket specifik träning för. Tog stången och fyllde på till 30 kg och körde en 10 reps. Ökade på till 35 kg och körde ytterligare 10 reps. Nu började det svida rejält i underarmarna och jag lät mig avsluta för idag. Har tidigare kört på trots denna känsla i underarmen vilket resulterade i ett avbrott i träningen på 2 månader så.. finns en dag imorgon också. Redigt skönt pass idag. Ytterst nöjd, pigg och väldigt glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0