The weight is a lie

2013-06-0509:10:05
Slut på vila, back to business! Morgonpass med mer fokus på axlarna. Från att ha favoriserat mina triceps har jag börjat gå över mer till axlar. Vet inte om det är jag som inte vet vad jag vill eller om det är ren bekvämlighet. Tror mer på det sista.. och att jag gillar att träna dem, antagligen. Who cares? Träna!!!
 
Chins direkt ut från omklädningsrummet. Tog det lugnare idag, gick längre ner och gick sakta upp istället för att mer "hetsträna". Så orkade inte med lika många idag som tidigare. Blev sammanlagt 19 stycken istället. Mindre men troligen bättre utförda. Dips direkt efteråt. Började med att värma upp på 20 stycken utan vikt. Sen hämtade jag bälte och 10 kg som jag sedan körde 3 set med 12 - 8 - 7 reps. Varför varför varför har jag inte testat på det här tidigare??? Funderar återigen om man ska köra med lite vikt till chins också. Lite för det där extra motståndet. Känns som man plaskar i samma tråkiga vaddjupa vatten. Kommer ingen vart och trampar mer sand än vatten. Helt poänglöst. (Om man nu inte gillar sand och vatten.. inte jag)
 
Latsdrag. Drog på med mer vikt idag för att pressa ut det sista av musklerna, 82 kg och 77 kg. 3 set och sen ingen mer ork. Tappade räkningen men en 6 reps per set. Sedan skuttade jag iväg och hamsterfrossade i hantlar. Samlade på mig 10 kg hantlar och 14 kg. Skönt på morgonen med så lite folk för då kan jag använda en bänk för att skapa min hantelbuffé med inte perfekt men bättre arbetshöjd än golv. 10 kg till axellyft sida, 3 x 10. Segt i slutet så kanske någon gång till.. ska jag köra en höjning blir det till 12 och det är lite halvhårt kanske. 14 kg till axellyft fram med 3 x 10 per arm/axel. Kör nog på med 14 ett tag till men om det känns friskt nästa gång kanske jag ska vara lite elak med 16 kg i sista. Vill ju köra slut på musklerna, inte massera dem.
 
 
Avslutade med shrugs med 26 kg hantlar. Ville egentligen ha lite tyngre men de var på det nedre planet så för ryggen var det nog behagligare att ta från den övre nivån. Ryggen känns bättre idag efter vilan så ville inte vara elak. Kändes ändå bra men 30 hade nog kunnat fungera bättre som tung träning. Varför finns de lättare vikterna ovan och de tyngre under? Vore inte tvärtom bättre eller tänker jag fel nu?
 
Men en glädjens dag. Skjortan dagen till ära är en som jag hade med mig till Playitas i januari. Då satt den obekvämt tajt och den pressades ut lite av min lite större kropp. Idag sitter den skitbra och även om jag trycker ut magen så pressas det inte åt mot knapparna. Skitkul! Kan dra in ett snäpp till på bältet så detta känns som en strålande morgon. Vill också poängtera att viktmässigt ligger jag på rätt så exakt samma som då i januari. Så stirra inte blint på vågen, den ljuger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0