Där har vi det, svart på vitt

2013-03-1820:54:56
Ibland på Actic har de små events med tips/trix och happenings. Det gillar jag. Fanns inte mycket sånt på mitt förra gym, inget alls faktiskt. Så försöker snappa upp så mycket som möjligt när chans ges. Denna gång var det lite olika men då jag var lite glömsk och börjar bli sjuk så passade jag på att testa BIA mätning. Se hur det ligger till i landet Pierre.
 
 
Som kan avläsas så är det lite mer fett än det ska vara. Check, det hade jag koll på sedan tidigare men nu har man det iallafall svart på vitt här. Ser det som en intressant grej som man kan mäta av senare, se om det hänt något med träningen och kroppen. Men det är intressant läsning dock.
 
BMI och idealvikt räknar jag bort. Jag ser BMI som något praktiskt för de som är överviktiga eller undernärda och inte tränar alls. Då kan det fungera men inte om du tränar regelbundet. Då är det mer mätning av kroppen som gäller.
 
Däremot är jag osäker på benmassan. Den verkar inte stämma eller har jag fel på det?
 
Men i korthet, lite för mycket fett, men det ska tränas bort. Tar vi och ser om vi inte kan mäta om oss igen till sommaren så ska det bli kul att jämföra. Tror det är roligare att jämföra det än bara stirra på det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0